Pin It

אז איך חוזרים לשגרה אחרי חופשה ארוכה? או אחרי סגירה מאולצת של העסק בעקבות נגיף הקורונה? בין אם זה חגי תשרי, עונת המלפפונים (חופשת הקיץ) או חופשת הפסח וגרורותיה? איך חוזרים ומחזירים את כולם לשגרת העשייה? או איך גורמים לכל החלקים בעסק לנצוץ כמו יהלומים שיצאו מפס השיוף? 

כאן תמצאו כמה רעיונות וטיפים שלנו לנושא חשוב זה: 

אחרי הארוחות המרובות, הטיולים, זמן האיכות עם המשפחה והחופשה הלא נגמרת, הגיעה גם החזרה לשגרה. "אחרי החגים" זה כאן, והמשימות על השולחן הולכות ונערמות.
אז איך מחזירים לעבודה בצורה אפקטיבית אנשים, צוותים, יחידות ומחלקות, כך שינערו מעליהם את פרורי העייפות וזכרונות החופשה? וישובו לעבודה במלוא המרץ?

חמישת הטיפים המנצחים שלנו לחזרה לשגרה מהירה ומוצלחת:

ראשית, נערו גם מעצמכם את לאות החגים ותחושת החופש. התניעו את היום במהירות. הגיעו באווירת "עסקים כרגיל" (מה שהזכיר לנו את שירם של להקת גברים בעבודה "מי זה כבר יכול להיות, עכשיו?" באלבומם: business as usual). מלאים במרץ ונכונים ליום עבודה מלאי עניין ופרודוקטיביות. גם השקעה במכונת הקפה טובה ואיכותית תועיל לעסק שלכם.

שנית, גלו עניין בעובדיכם ודירשו בשלומם
עברו בין העובדים, והקפידו להקשיב לסיפוריהם על הקשיים לקום בבוקר... על החברה (כאן בשירו של ג'ורג' מייקל ולהקת וואם המבקשים מחברתו שתעיר אותו לפני שהיא הולכת לעבודה), על חופשתם... ועל איך עבר להם החג, כיצד בילו? ואיפה היו? ההתעניינות צריכה להיות אמיתית ואוטנטית. שדרו להם שאתם מוצאים עניין גם בחלקים האחרים של חייהם, החלקים – שאינם חלק ממעגל העבודה. זה אמור לתת להם תחושה של ערך ושמישהו מתעניין בהם אישית ולא רק בתפוקות שלהם. זיכרו שמחקרים מראים במובהק כי הקניית תחושת ערך לעובד מגדילה את התפוקה של העובד למעסיקו. חוויית עובד (או בשמה הנוסף חווית לקוח פנים אירגוני), יכולה לטעון מוטיבציה בקרב עובדים.

שלישית, הציגו תכנית מוגדרת
כדי להתמודד עם הנזילות של הימים הראשונים, מומלץ כבר במהלך היום הראשון, לאסוף את הצוות ולדבר על החזרה לשגרה. כמנהלים - אתם המחוללים והעובדים סובבים סביבכם (כאן בשירם של להקת מת או חיי - Dead or Alive). זה נכון במיוחד כדי לחדד נהלים אבל גם כדי להעביר את הכוח לעובדים עצמם. בין אם מדובר בנותני שירות פנימיים או בעבודה מול לקוחות חיצוניים. תכנית מסודרת תאפשר נקודת התחלה גם למי שעוד לא לגמרי התאפס וחזר לפעילות מלאה.

רביעית, צרו לוחות זמנים
ומהי תכנית עבודה ללא לוחות זמנים? לוח הזמנים מאפשר לכל הנוגעים בדבר: נקודת ייחוס וסינכרון מחד, תוך תכנון הזמן ודרבון להתחיל לפעול מאידך. לכן אין כמו שיר של ריקי מרטין שידרבן את עובדכם להכנס לקצב ול"מוד" של עבודה.

 

חמישית, השתחררו מתפקיד השיטור
מטרתם העיקרית של כל הטיפים פה, היא לשחרר אתכם מתפקיד המצליפים. מי לא מכיר את הבוס שעומד עם הסטופר בחזרה מהפסקת הצהרים, מהמפקחת שמעקמת את האף על איחורים ותלונות על יתר שיחות במטבחון/עמדת הקפה. התכנית, לוח הזמנים והאיכפתיות שלכם המהעובדים מאפשרים להם לנהל את עצמם על פיהם, מבלי שתזדקקו לפעולות של פיקוח והשגחה.

בסטודיו שף – ארז שטרן אנחנו תמיד כאן, כדי להציע לחברות ואירגונים עוד מגוון רעיונות מרעננים גם כדי לצ'פר את צוות העובדים. בשובר מתנה, בארוחות גיבוש בחברה כדי להיות חלק מחשיבה משותפת במגוון סדנאות אוכל, בחנות משלוחים עם מנעד ענק של מגשי אירוח ואוכל מוכן כתגמול לעובדים מצטיינים, בכנסים לזיקוק רעיונות אירגוניים, שבו תגלו תמיכה ארגונית ובעוד הרבה ספקי משנה שיעזרו לכם להוביל צוותים מנצחים.
לשף ארז שטרן סדנא הכוללת הרצאה על חווית שירות וגם לחברות המעוניינות בשיפור של החוויה הפנים אירגונית, ובנוסף השף ארז שטרן מציע סדנא לבניית תקשורת בין מנהלים או בין יחידות שונות בפירמה המקשות לפעמים על היעילות ומשפיעות על שורת הרווח של החברה).
יועצי תעסוקה שילוו אתכם בתהליך קליטה נכון של מנהלים או עובדים חדשים.
יועצים אירגוניים לתכנון של שינוי ארגוני (וביננו – מי לא צריך שינוי וריענון בארגון מפעם לפעם).
מתכנני צוותים - הקמת צוות חדש, גיבוש צוות הנהלה, פיתוח צוות.
ריקרוטרים של צוותי מנהלים בכירים: עם עזרה בשיפור מיומנויות ניהוליות, תקשורת בונה עם עובדים, שיפור מיומנויות אבחון ומיון עובדים.

התקשרו עוד היום לשף ארז שטרן בטלפון 050-5852785 בכדי לעזור לכם לחזור למסלול הפעילות העיסקית שלכם

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.