Pin It

כשיש לאדם מסביבנו הפרעות קשב וריכוז חשוב לדעת כי המזון אותו אנו מעכלים לגופנו הוא מרכיב מרכזי (למרות שלא יחידי) לתופעת כמו אלו. לכן חשוב לדעת מה לאכול. תזונה נבונה ונכונה מסייעת להקלה משמעותית בתופעה של הפרעת קשב וריכוז. מזון נכון בסגנון של מה כן ומה לא לאכול יכול לסייע לילד כמו גם למבוגר באיזון הגוף.

חשוב להבין כי הפרעת קשב וריכוז היא לא מכת מדינה, ולא פור או גורל משמיים. נהפוך הוא, הפרעת קשב וריכוז מסמלת מגמה בה הורים רוצים שהילדים שלהם יהיו יותר הישגיים ויצליחו בלימודים.

היום כבר לא מקובל המונח ילד שובב והורים שמזהים קושי אצל הילדים להתרכז או נטייה לקונדסות יתר, תוהים פעמים רבות האם הילד סובל מתופעה של הפרעות קשב וריכוז ואף לוקחים אותו לאיבחון.
חשוב כמובן להיות עם היד על הדופק למען השקט הנפשי (של ההורים) ולמען העתיד של הילד, אבל לא צריך למהר להשתמש בתכשירים ותרופות כמו ריטלין (שהיא הידועה, המדוברת והמוכרת מבין כולן).

הורים רבים (שמי מילדיהם אובחן או שהם משערים שהוא סובל מתופעה של הפרעות קשב וריכוז), מנסים להתמודד עם בעיות הקשב בדרכים לא תרופתיות כגון טיפולים פסיכולוגיים שונים ותוכניות אימון לטיפול בתופעה של הפרעות קשב, שיעילותם זמנית ולפעמים לא בטוחה ואולי אף מוטלת בספק.
ברור שיש בעיה ביולוגית נוירולוגית לילדים שמאובחנים באופן ברור ומוחלט כבעלי הפרעות קשב וריכוז וצריך לטפל בתופעה בצורה הנכונה.

 

חברות התרופות מנהלות היום קמפיינים נרחבים לשימוש בתרופות (כימיות בעיקרן, כמו ריטלין או קונצרטה) אך הורים שחווים במקביל את תופעות הלוואי מתרופות אלה בצורה קשה, מנסים להימנע ממתן התרופות ומנסים תחליפים שונים. טבעיים יותר. הבעיה של ההורה היא לבחור בטיפול חלופי אלטרנטיבי, ראוי ופעיל לבעיית הקשב והריכוז.

לכן מומלץ לחשוב על אלטרנטיבות טבעיות ובריאותיות הרבה יותר וכדאי לדעת שיש עוד דרך להתמודדות. שף אישי כמו ארז שטרן יכול לעזור לכם לנהל תפריט קולינרי יומי ושבועי באוריינטציה בריאותית. תזונה נכונה מסייעת להקלה משמעותית בתופעות של בעיות קשב וריכוז. מזון נכון בסגנון של מה כן ומה לא לאכול, הקפדה על תיזמוני אכילה נכונים לאורך כל שעות היום ובתוספת של תוספי תזונה טבעיים יכולים לסייע לילד ולעזור באיזון הגוף כמו גם לעזור בריכוז תוך כדי לימודים בכיתה ולאחריהם (כלומר בשעות אחר הצהריים בבית, בזמן המשחקים והכנת השיעורים), משימה קשה למי שסובלים מהפרעות קשב ריכוז ובמיוחד למי שסובלים מהיפראקטיביות (או בראשי תיבות ADHD).
מרכיב ראשי שמומלץ להקטין את צריכתו הוא השוקולד ומשקאות שוקו על בסיס פולי קקאו ולעבור לשוקולד ושוקו מעץ החרוב, הנמצאים במרבית השווקים ובבתי הטבע.

כדאי להשתדל להפחית את צריכת החלב, לעבור לחלב סויה וחלב אורז ומעדני סויה, כי החלב נחשב ברפואה הסינית כחומר מחמם המגביר את אי השקט בילדים במקום שיהיו רגועים ומרוכזים.
כדאי להקטין את צריכת הסוכרים בכלל ולנסות לעבור לפחמימות מורכבות כמו לחם מחיטת כוסמת, או פסטה מלאה וכו'.

הימנעו מדגני הבוקר שיחס הסוכר הלבן הפשוט שבמוצרים אלו מגיע אפילו לכדי 50%. חישבו רגע מה זה אומר? על כל כף של דגני בוקר, 1/2 כף מתוכם, הם סוכר פשוט והרסני.
מומלץ להמעיט בצריכת פרי הדר ותפוזים במיוחד ולנסות לעבור לאכילת תפוח או למיץ תפוחים טבעי (שצבעו יהיה עכור, בשונה ממיצים מתועשים שיהיו שקופים ונקיים) המכיל פקטין מהפרי.

חשוב לאזן את צריכת אבות המזון של המאובחן עם שפע של ירקות, פחמימות וחלבונים. במקביל, מומלץ להפסיק חטיפים מלוחים, צ'יפס מטוגן ובכלל אוכל רווי שומן.

חשוב לגוון את התפריט היומי בעזרת חלבון של עוף או דג (המכיל גם אומגה 3) ולהשתדל ליצור עבור המאובחן תפריט שלא כולל בשר אדום כיוון שזה האחרון מכיל שומן רווי ומכביד בד"כ על מערכת העיכול.
והכי חשוב, להקפיד על שתיית נוזלים מרובה, מים, תה צמחים, שוקו מאבקת חרובים וכו', בשילוב של צמחים סיניים (תחת השגחה והמלצה רפואית ולא סתם מתוך מגוון המוצרים שעל המדף).
על מנת להגביר את הספיגה של חומרי המזון בגוף, מומלץ לקחת תוסף תזונה שעשוי ממיצוי צמחים סיניים, שנחשב כמגביר ספיגה של חומרי המזון בקרומי המח ובמערכת העצבים ומפחית משמעותית הפרעות הקשב והריכוז הן אצל ילדים והן אצל המבוגרים. בשנים האחרונות, נחקרו מספר צמחי מרפא סיניים שהראו בניסוי קליני הבטחה גדולה מאוד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. הצמחים פועלים בצורה הרמונית עם הגוף והסוד שלהם הוא בשילוב הנכון ובדרך המיצוי הסודית והייחודית.

שינה טובה בלילה הינה עוד מרכיב חשוב בקהות חושית לגבי הסובלים מקשב וריכוז. תחשבו על זה: ככל שאתם ישנים פחות טוב בלילה (שהינו הזמן האולטימטיבי לגוף האנושי לאגור אנרגיה לשעות היום) כך הסיכוי שתהיו רגוזים, עייפים, חסרי סבלנות לכל רעש או פגע סביבכם - מייצרים תחושה של תזזית וחוסר קשב גדולים יותר. לכן, הקפידו על שינה בת 6 עד 8 שעות בלילה.

ובלי קשר מומלץ ללכת ליעוץ אצל מומחי התפתחות הילד ותזונאים מתמחים. הקפידו לבקש מן המומחה שיצביע על ניסיונו בטיפול בבעיות קשב וריכוז, ולא סתם תזונאי. רוצים לדעת איזה עוד שירותים קולינריים אנחנו יודעים להציע? רוצים לקבל המלצות על איך לשמור ולטפל בעור הפנים? רוצים טיפים לשמירה על משקל? על כל השאלות הללו ועוד...תמצאו פתרונות בקטגוריית תזונה ובריאות הגוף בבלוג שלנו, אך הרגישו חופשי להתקשר אלינו בכל נושא או צורך.
*מאמר זה אינו אקדמי רפואי ועל כן, אין לראות בו כהמלצה רפואית משום סוג.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.