Pin It

מן המפורסמות שבאימרות הטוענת כי הדשא של השכן תמיד ירוק יותר והכוונה של האמירה מתייחסת למעשה בקינאה בין הנכסים שלנו לאלה של האחר. או אם נרצה קצת לדייק הכוונה היא שמה שיש לאחר נראה לנו כמעט תמיד טוב יותר מאשר מה שיש לנו.

אבל המשפט יכול להאמר גם בהקשר נוסף: של עידוד והשלמה, כלומר הוא בא להרגיע אותנו שאולי התחושה שיש לנו שמשהו אצלנו לא מספיק טוב הוא תקין. כל עוד האדם מסתכל החוצה (אל מה שיש לאחר), ומשווה לעצמו, זה עשוי או עלול להיראות לו טוב יותר / ירוק יותר / איכותי יותר / שווה יותר.

מי שנזהר ומתנחם מהמשפט הזה, יודע להירגע ולסמל לנו שזה לא כל כך נורא ושבעצם אנחנו "די בסדר".

המשפט אמור להחזיר אותנו לפרופורציות. אם תשאלו את המאמן ערן שטרן (לא קרוב משפחה) שעזר לנו בכתיבת המאמר – פרופורציות זה דווקא דבר חשוב.
אבל מה לעשות שלפעמים, הדשא של השכן באמת ירוק יותר? לפעמים זה באמת נכון. אם נסתכל מקרוב נוכל לראות שבאמת הדשא לא רק ירוק יותר, אלא גם מטופח יותר, הושקה יותר, נגזם יותר פעמים, נראה טוב יותר, נעים יותר למגע יחפים בהליכה.
והנה האמת שעומדת מאחורי המשפט המפורסם: הדשא ירוק יותר, לא בגלל שהוא אצל השכן. גם לא בגלל שהוא אצל מישהו אחר (ולא אצלנו). הדשא ירוק יותר – פשוט איפה שהשקו אותו יותר.
במקום שמשקים את הדשא יותר, מטפחים אותו יותר, מקדישים לו יותר זמן ותשומת לב, שם הוא גדל להיות ירוק יותר, יפה יותר ונעים יותר. אין כאן מקריות: אנחנו תמיד נקצור את מה שאנו זורעים.
ההסתכלות על הדשא של השכן יכולה לעזור לנו, אך זה תלוי כמובן בהשקפה ובגישה שלנו לדברים. וכך גם החיים שלנו.
אם הגישה שלנו היא קורבנית, שיפוטית וביקורתית – זה לא באמת יקדם אותנו. ובטח שלא יקדם את הדשא שלנו. כי אז כל מה שנוכל לראות זה את הפער בין מה שקיים אצלנו לבין האחר. כלומר בין מי שאנחנו בפועל לעומת מי שהיינו רוצים להיות.
אם נסתכל על הפער (שתמיד קיים) ונמנף אותו כסוג של השראה עבורנו, כמשהו שיכול לעזור לנו לדייק ולהגדיר לעצמנו מה חשוב לנו, מה אנו באמת רוצים להשיג ולהיות, אז הדשא של השכן הופך להיות מקור של השראה עבורנו.
החיים יהיו ירוקים יותר איפה שנטפח ונשקה אותם. החיים הם לא משהו שקורה לנו מעצמו, ואנחנו "על הדרך" חווים אותם.
החיים הם מה שאנו מייצרים ומעצבים לעצמנו, יום יום, שעה שעה. בכל בחירה ובכל החלטה שאנו עושים. וזו קודם כל ההחלטה שלנו כמה להשקות, להשקיע ולטפח אותם.
לצערי, מרבית האנשים אינם עושים זאת, בטח לא באופן מודע.
אז הנה תרגיל חשוב עבור כל מי שקורא את המאמר הזה – הסתכלו על ה"דשא" (התוצאות) בתחומי החיים השונים שלכם. זה יכול להיות על מערכות היחסים, הקריירה, הבריאות, הכסף, ההגשמה והסיפוק שאתם חווים, ובחנו את עצמכם בכנות: האם אני מרוצה מאיך שהדברים התגלגלו? האם אני מרוצה במקום שאני נמצא בו? האם ה"דשא" שלי ירוק מספיק? לא בשביל לשפוט או לבקר את עצמי.
אלא בשביל לקבל החלטה חשובה (או החלטות) – איך אני עומד להשקות את ה"דשא" הזה.
אם זו מערכת יחסים חשובה לי, כיצד אטפח אותה?
אם זו הבריאות שלי, מה אשנה כדי לשפר אותה?
אם זה בכסף שלי, מה אני צריך ללמוד, לגלות, לעשות כדי לשפר את מצבי הכלכלי?
השקיעו ב"דשא" שלכם, זו ההשקעה שתניב לכם את הדיווידנדים הגבוהים ביותר. כך שלפעמים, הדשא שלכם יכול להיות משול לאירוע חגיגי שאתם מתכננים כדי לציין אירוע חשוב (יומולדת לבן/בת הזוג/יום נישואים משותף). אם לא תחשבו לפני הבדיקה שלכם מול בעלי מקצוע (כמו השף ארז שטרן) מה המוכנות שלכם להוציא על האירוע, תקבלו סחרחורת של הציע בתחום האירועים. לכן הגדירו לעצמכם עד כמה האירוע חשוב לכם ועד כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בו.
אתם יכולים ומוזמנים להציץ לפעמים לדשא של השכן – אבל רק כדי לקבל השראה. הרבה יותר חשוב שתשקו את הדשא שלכם!

אז השקייה נעימה בינתיים...

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.