סדנאות ואירועי בשר: חוויה קולינרית לקרניבורים אמיתיים

הקורונה הפכה את כולנו לשפים מתחילים, אחרי שעות של ליטוש כישורי הבישול לאורך ימים ארוכים של סגר. זה הזמן לקחת את זה צעד אחד קדימה, או אפילו לתכנן את האירוע הראשון אחרי הסגר עם סנדאות ואירועי בשר

ישראלים אוהבים לבשל ואוהבים שפים, ואת זה תוכיח הפופולריות הגואה של תוכניות הבישול בישראל. מנות שף מורכבות פתאום ניראות אפשריות לביצוע גם מהבית, עם שימוש במרכיבים, בכלים ובידע הנכון. בין אם אתם חובבי בישול עם ניסיון, או בשלנים מתחילים שעושים את הצעדים הראשונים בתחום – השתתפות בסדנת פרטית יכולה לשדרג את היכולות שלכם ולהפוך את המנה הבאה למנה מנצחת.

כיום ישנו מבחר גדול של סדנאות ואירועי בשר, אשר מציעים חוויה קולינרית ייחודית ובלתי נשכחת לחובבי נתחים נדיבים ומנות בלתי נשכחות, מי שמקיימים את הסנדאות ואת האירועים המיוחדים הוא השף ארז שטרן, שכדאי להכיר.

ארז שטרן - סדנאות בשר מהמטבח העילי

שף ארז שטרן מתמחה בבישול עילי לאירועים פרטיים עבור לקוחות עסקיים ופרטיים כאחד, ולו ניסיון של יותר מ-16 שנה. ארז הוא בוגר לימודי טבחות במכללת הדסה בירושלים והתמחות במלון "המלך דוד". אחרי שמילא שני תפקידים באילת ובירושלים, הוא פנה ללימודי קולינריה בבית הספר ע"ש פול בוקוז בליון-צרפת (Institut Paul BOCUSE) אותם סיים בהצטיינות. את הסטאז'ים המתחייבים מהלימודים עשה במסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן.

את דרכו כעצמאי החל שף שטרן בשנת 2000, בייצור עוגות וקינוחים למסעדות ובתי קפה. הוא המשיך לאירוח ביתי של ארוחות גורמה בדירתו המעוצבת בשכונת בבלי בתל אביב. לאחר ששיפץ לופט, אירח בו אירועים פרטיים ועסקיים בסדרי גודל משתנים. החל משנת 2019 הוא משמש שף פרטי באירועים אינטימיים בבתי לקוחות ובלוקיישנים נבחרים עם מטבח פתוח, בהם הוא מבשל לעיני האורחים בקבוצות של 20-50 אנשים.

חוויה מסוג אחר

בנוסף, שף שטרן מעביר סדנאות בשר חווייתיות, באמצעות הדרכה וכמובן ארוחה איכותית, טעימה ומוקפדת. "סדנת בשר אורכת בדרך כלל סדר גודל של ארבע-חמש שעות, כולל זמן הארוחה", הוא אומר, "אוכל טוב היה ונשאר המוקד של כל אירוע, אך כשמבשלים אותו לעיניי האורחים זו חוויה מסוג אחר". 

שף שטרן מוסיף כי "מעבר לבישול, אני מייצר ללקוחות חוויה של 'דולצ'ה ויטה' (החיים הטובים). בסדנאות הבשר המשתתפים צופים בתהליך הכנת הבשר, החל מקבלת הסבר על סוגי הנתחים השונים, הכנת המרינדה (משרה), טכניקות צריבה, צלייה או בישול. אוהבי הבשר, בעיקר מי שמוצאו מדרום אמריקה, לא צריך יותר מדי תוספות לצד הבשר. יש סדנאות הבנויות כך שלצד נתחי בשר או סטייקים מוגשים מתאבנים ומנות ראשונות, פרגיות, נתחי עוף שונים, חלקי פנים על שיפודים, קציצות וקבב. בשונה מ'שף הבית', הצלחות והנראות פחות באים לידי ביטוי והבשר הוא זה שניצב במרכז הערב. השיחה שמתפתחת מסביב לאסכלה או במטבח תהיה פתוחה והרבה פחות רשמית מאירועי קוקטייל, למשל. האווירה שונה ומשוחררת יותר".

שילוב בין טכניקות וטעמים מנצחים

את אופי הסדנה והתפריט מתכנן השף שטרן עם הלקוחות מבעוד מועד, כאשר ההמלצה שלו היא לשלב בין טכניקות וזמני בישול. כך למשל, הכנה של קרפצ'ו בקר עם בלסמי מצומצם, שמן זית ומלח ים אטלנטי; שניצל וינאי משייטל עגל בקר בציפוי פירורי לחם; נתח סינטה עשוי בתנור; תבשיל קדירה או פויקה; פילה בקר צרוב על פלאנצ'ה. "אני מתאים את הסדנה להעדפות ולקונספט של האירוע. יש שרוצים שנבשל יחד אוסובוקו בבישול ארוך, אחרים ירצו לנסות בישול במעשנה של נתח צלעות ויש שמעדיפים בישול 'זריז' של סטייקים על האש או שיפודים של חלקי פנים. גם לצמחונים יש לי פתרון כמו צלייה של קלחי תירס או שיפודי ירקות", ממשיך שף שטרן, "הקהל הישראלי מאוד חשוף לתוכניות בישול ורוצה להתנסות במנות מיוחדות. אך כדי להגיע לתוצאות טובות צריך להבין שטיפול נכון בבשר זה תהליך שלפעמים צריך להתחיל בהכנת מרינדה יבשה או רטובה ובחירה של אופן הבישול המתאים לכל נתח, בין אם מדובר בבשר בקר, עוף או בשר לבן".

ללקוחות שמעוניינים בסדנת בשר ניתנת ההזדמנות לשלב בה גם סדנה לעישון בשר, אליה יביא איתו השף שטרן גם מעשנה. אחת מהאופציות לעישון היא המעשנה בכלי נירוסטה עם מכסה הרמטי שמכניסים לתוכו נסורת עצים - גם כאן תמצאו מגוון אסכולות החל מנסורת של עץ עלון או אורן ועד עצי נשירים כמו לימון, תפוז או אבוקדו המשאירים ניחוח הדרים - מעל מניחים רשת גריל מחוררת ומעל את נתחי העוף או הבשר לעישון. את כלי הנירוסטה הסגור מניחים על הכיריים כך שהעשן הסגור המתהווה בתוך הכלי – יעשה את העבודה.

"סדנת בשר היא אירוע מיוחד המתאים למפגש חברתי או לאירועים משפחתיים בהם אין משמעות לזמן. הלקוחות והאורחים יודעים שהם מגיעים לקבל חוויה שלמה של חברותא, המשלבת לימוד וארוחה מצוינת בסופה", מסכם שף שטרן. רוצים להזמין מקום? התקשרו 050-5852785 או השאירו כאן למטה הודעה עם פרטים.

לנוחיותכם, הבאנו לכם כאן סרטון עם מומחה לעינייני בשר שמשווה בין נתחים של בשר בקר ומבהירה בה גם על רמות איכות על פי הסטנדרט בשוק האמריקאי. ואת רפי גינת גייסנו כדי לשיר לנו את שיר "16 טון".

 

 

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.