מכשיר הפאקו ג'ט היא מכונה שווצרית להכנת גלידה וסורבה איכותיים, כמו גם מרקים, פירה, מחיות, מיני פאטה, מילק-שייק, בצקים ועוד. מתאים לכל השפים,אך בייחוד לשף פטיסייה (קונדיטורים) במסעדות וגני אירועים, אך גם לחובבנים (פודיז) שרוצים להתמקצע.

הטרנד של מכשור מטבח עדכני לעשיית אוכל גורמה כבר תפס חזק בחו''ל, ועכשיו הוא מתחיל לחלחל גם אצלנו בארץ, במיטב המלונות, והמסעדות העדכניות. גם אם רובנו איננו שפים מדופלמים, וגם לא אוכלים כל יום במסעדות גורמה יוקרתיות - רבים בציבור הישראלי לא מוכנים להתפשר על אוכל טוב ומכשור מיוחד ועדכני במטבח. מי זוכר מה היה פה לפני 15-20 שנים? מדבר גסטרונומי! מאז, לאט לאט המזווה הישראלי גדל, תפח, התקדם והתעדכן. החל מפרמזן איטלקי, חומץ בלסמי, מבחר של רטבי סויה, פטריות טריות (חלקן יוקרתיות), שמנים אקזוטיים, רטבים מיוחדים מכל העולם, שלא לדבר על הסושי שצץ בכל פינת רחוב. כל אלו הם הראייה להתקדמותנו בתחום התרבות הקולינארית.

הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא תרבות הקפה וצרכנות ענפה בתחום מכונות הקפה שצמחה בארץ בשנים האחרונות: מי מאתנו זוכר כי העם היושב בציון שתה ברובו, עד לפני כמה שנים, אבקת קפה נמס של עלית? והחלק האחר שתה פשוט, קפה שחור. אולם בשנים האחרונות הפכנו למעצמת צרכני קפה, ולא סתם קפה - קפה איכותי, וכיום מכונות הקפה והמקינטות למיניהן נמצאים בכל בית שני, וברבים ממקומות העבודה.

אז עכשיו, אחרי שהוטמעה בארץ תרבות של קפה איכותי ומכונות קפה ביתיות, מכונות הגלידה הן הדבר הבא. מזג האויר השיראלי מאופיין כקייצי 8 חודשים בשנה, אבל התשוקה של הישראלי לגלדיה קיימת תמיד – יעידו על כך גלידריות האיכות שצצות היום בכל פינה. בטח ובטח כשגם בסתיו וגם בחורף חם יחסית. באקלים כזה, מה מתאים יותר מלזלול גלידות לרוב? ומה מגניב יותר מלהכין לעצמך את הגלידה לבד, להתנסות בדברים חדשים ולקלוע בדיוק לטעם הספציפי שלכם?

פאקו ג'ט (Paco Jet) הוא מכשיר חשמלי חדש ומצוין, המיובא מזה מספר שנים לישראל משוויץ, ומתאים במיוחד לכל בית של חובבי אוכל. המכשיר מיועד לייצור גלידות (אך לא רק). בגודלו הוא מזכיר מכונת קפה חשמלית (גובה 50 ס''מ; רוחב 20 ס''מ; עומק 36 ס''מ), ומותאם להניחו בשולחן עבודה או על השיש במטבח. יתרנו הגדול של המכשיר הוא בראש ובראשונה הכנת גלידות וסורבה איכותיים. מלבד זאת, פאקו ג'ט מתאים גם להכנת מרקים, פירה, מחיות, מיני פאטה, מילק-שייק, בצקים ועוד. המכשיר יכול להתאים במיוחד לשומרי המשקל ולחובבי הכושר, השותים משקאות חלבון כדי לעלות במסת שריר, ומאפשר להכין מאותם משקאות חלבון גלידה מפנקת ומרעננת.

כדאי להסביר את הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המכשיר. מדובר על סוג של מעבד מזון עם להב עליון, היורד לכיוון מסה קפואה שנמצאת במיכל עגול (בנפח ליטר). הלהב מסתובב במיכל במהירות של 2000 סיבובים לדקה. בניגוד למכונות גלידה מסורתיות בהן הדפנות מקפיאות מסה שצנטריפוגה מרכזית מערבבת ומגרדת, בפאקו ג'ט מדובר על מסה קפואה מראש, בטמפרטורה של °C20-, שהסכין המסתובבת גורמת לריכוך שלה, עד להגעה למרקם המבוקש. את המסה יש להכין ולהקפיא לפחות 24 שעות לפני הייצור. הטעמים וחומרי הגלם - כיד הדמיון הטובה.

יתרונותיו של מכשיר הפאקו-ג'ט רבים:
• הוא שומר ומדגיש טעמים וניחוחות אמיתיים של מרכיבי הבסיס ושל חומרי הגלם.
• יוצר תוצרים בעלי מרקם וטעמים יוצאים מן הרגיל, והכל בשליטה של היוצר.
• מאפשר להגיע לאיכות גבוהה במיוחד ללא חומרים משמרים וללא חומרים מייצבים.
• התוצר הסופי נקבעת במידה רבה ע''י איכות חומרי הגלם המוכנסים למיכל ולמקפיא.
• מאפשר המעטה בכמות הסוכר והשומנים ללא צורך להתפשר באיכות, במרקם ובטעם. כמובן שניתן להשתמש גם בתחליפי סוכר למיניהם.
• חוסך בזמן, בעבודה ובחומרי גלם, כאשר ייצור של ליטר גלידה אורך כארבע דקות לערך (ועוד זמן הקפאת המסה במקפיא).
• חסכני במיוחד לכמות קטנה של תוצר וללא פחת.
• מכיוון שהיצרן מספק ערכה נלווית לפאקו ג'ט עם 6 מיכלי הקפאה, ניתן להכין במקביל מספר טעמים של גלידה/סורבה בבת אחת.
• וורסטילי וישים במבחר אפשרויות - קינוחים, פאטה, רטבים, הקצפה, טחינה, קציצה ועוד.
• מתאים גם להכנת מחיות אוכל לתינוקות.
• מתאים להכנת ''גלידה בריאותית'' עשירה בחלבונים ודלה בסוכרים, המתאימה במיוחד לבאדי-בילדרים ולמתאמנים בחדר כושר.
• נוח לשימוש בכל עת: הכן-ערבב-הקפא והשתמש בשעת הצורך בדקותיים.
• בעולם של מודעות לקיימות הפאקו ג'ט נחשב כאנטי בזבזני: גם אם השתמשתם באופן חלקי, החזירו את הכמות הנותרת למקפיא, והשתמשו בשאריות לפעם הבאה.
• לעוסקים בתחום המזון ובמיוחד לשפים פרטיים, לקונדיטורים או שף פטיסייה: קריסטליזציה של גלידה אינה סוגיה מטרידה יותר כיוון שבעזרת המכשיר ניתן להשתמש מספר פעמים באותו מיכל ללא אובדן באיכות.
• קומפקטי, קל לניקוי, בטיחותי, היגייני, אורך חיים ארוך, אחריות יבואן, ושירות תיקונים בישראל. בעל אישור של מכון התקנים הישראלי והאירופאי.

מחיר ערכה מלאה של פאקו ג'ט, למכשיר הכולל 6 מיכלים, מכסים, סט סכינים לקציצה, להקצפה ולהכנת בצקים, עומד על 22 אלף ₪ לערך. עלות סט הסכינים הנוסף - אלפיים ₪.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.