השפים הפרטיים המומלצים בישראל

בשנים האחרונות כבש טרנד השפים שמגיעים עד הבית לא מעט חובבי ארוחות גורמה. אחרי הכול, בעידן שבו תוכניות הבישול תופסות חלק נרחב מזמן המסך והפכו לחלק מהתרבות הישראלית, הסצנה הקולינרית המקומית התאימה את עצמה עם מנות מושקעות, לעיתים בהגשה אישית של השף עצמו, ליצירת חוויה ביתית מרשימה במיוחד.

השפים הפרטיים מגיעים עד הבית וללא מתווכים גם כאן, באזור חולון, עם בישול ממקום מאוד אישי, המשקף את תפיסת עולמם הקולינרי, כאשר עם הגשת המנות לשולחן נוצר קשר אינטימי בינם לבין הסועדים, שמגיבים ונותנים פידבקים מידיים. דבר שגורם לשפים לסיפוק גדול יותר מהעבודה. מצד הסועדים, הם חשים שהם מקבלים את מלוא תשומת הלב ויודעים שהכנת המנות נעשית מולם, עם הרכיבים המשובחים ביותר בהתאם לרצונם וטעמם האישי. ליקטנו את ארבעת השפים המומלצים שמגיעים עם כל החוויה המשובחת עד הבית.

השף ארז שטרן: "שינוי אווירה תוך שמירה על תחושה משפחתית ואינטימית"

לשף ארז שטרן ישנו סטודיו בבניין פנורמה בתל אביב, שם הוא בונה תפריטים ומרכיב מנות לאירועים וארוחות. הסגנון הקולינרי של השף שטרן שייך למטבח הים תיכוני, עם השפעות מהמטבח הצרפתי והבינלאומי, כאשר מנת הדגל שלו היא אוסובוקו בקר שבושל ארוכות עם ירקות שורש (בתמונה מעל: מוגש עם אורז בסמטי מתובל ורוטב ציר בקר).

השף שטרן שמבשל ארוחות פרטיות בסטודיו שלו בתל אביב, החל מ-10 ועד 100 סועדים, חלם עוד מילדות להיות שף. "מגיל 14 ידעתי שאני מכוון את עצמי להיות שף", הוא אומר, "בין השאר טסתי לצרפת לצורך למידה בבית הספר הנחשב לאחד מחמשת הטובים בעולם ונקרא על שם פול בוקוז בליון".

בנוסף, הוא עבר התמחות ועבד בשורה של מסעדות, בהן Le Jerdin des sens במונפוליה ו-Le violon d'ingres ברובע ה- 7 בפריז. לאחר חזרתו ארצה שימש כשף מסעדת לה רג'אנס במלון דן תל אביב. אך עם פרוץ האינתיפאדה השנייה שטרפה את הקלפים מבחינתו, המלון נקלע למצב משברי וזו הייתה נקודת המפנה המקצועית שלו. הוא מספר: "אז החלטתי לפתוח בסלון ביתי מקום פרטי משלי, ואירחתי אנשים לארוחות קטנות ואינטימיות. אחרי חמש שנים הרגשתי בשל מספיק בכדי לפתוח מקום שיכול לארח כמות גדולה יותר של אנשים, עברתי לסטודיו בבית פנורמה בתל אביב שם אני מארח כבר תשע שנים".

כל השנים בהם למד ועבד במטבחים השונים באים לידי ביטוי במנות שהשף שטרן מגיש לסועדים. "אני מביא את האישיות, הידע והניסיון שלי לתוך הצלחת שהלקוח מקבל", הוא אומר, "כל הרבדים של מה שראיתי ומה שעשיתי בצרפת מקבלים אינטרפרטציה לקהל הישראלי המקומי, וכך אני יוצר מסגרת אליה אני יוצק את התוכן הקולינרי שלי".

בנוסף, מקפיד השף שטרן לתת מענה גם לסועדים בעלי מוגבלויות ולבעלי צרכים מיוחדים. "אני רגיש לכל סוגי הבקשות והאנשים ולסועדים עם צרכים קולינריים מיוחדים, כמו רגישויות ואלרגיות. מכיוון שאני לא מגיע לבית הלקוח אלא הלקוחות מגיעים אליי, אני חושב שאני מצליח לשלב לצד האינטימיות והאווירה הנינוחה, בסטודיו המעוצב באווירה ביתית, להביא ללקוח שינוי אווירה תוך כדי שמירה על תחושה משפחתית ואינטימית, אך בד בבד, לתת מענה קולינרי במחיר שפוי והוגן".

כיצד אתה רואה את עצמך מתפתח בעתיד?
"הייתי שמח להפוך להיות שף או בעלים של מלון בוטיק".

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.