Pin It

"ארזתם לבד?" אם הגעתם לנתב"ג ושמעתם את השאלה השגרתית והרפטטיבית הזו? סימן שאתם עם הרגל בדלת היציאה לחוץ לארץ. בדיוק כפי שלקורונה – אף אחד לא התכונן, כך גם להתאוששות ולחזרה לשגרה בתקופה שלאחר הקורנה - אף אחד לא התכונן כיאות. בין אם זה חברות התעופה (חוסר בטייסים ובצוותי אויר), בין אם זה שדות תעופה (עם כח אדם רלוונטי של צוותי קרקע וסוורים)

ובין אם זה רשויות התעופה האזרחית (עודף סלוטים). לצער רבים מהנוסעים, לא תוכנן היום שלאחר הסגרים וההשבתה (shut down) הכללית כיאות. גם מרבית שדות תעופה בעולם קורסים ומתפקעים עד גדותיהם בנוסעים, במזוודות ללא בעלים וציוד אבוד, שעליו אין מספיק עובדים שחזרו מהחל"ת ומפאת לחץ הזמן גם לא גוייסו עובדים וצוותים חדשים. כמי שיודע לעצב מטבחים או לעשות סטיילינג לבית ולמטבח, אנחנו פה גם כדי לעזור לכם לארוז בצורה נכונה ומדויקת. עם העצות שלנו תקבלו את הטיפים המכריעים בהנאה שתפיקו מהטיול הקרוב שלכם, בדיוק כפי שאנו יודעים לתת עצות לפני דייט עבור הג'נטלמן המתחיל

1. ראשית, הרכיבו רשימה המייעלת את מלאכת ארגון המזוודה בסטייל, (בדיוק כפי שאצלנו בסטודיו – ערכנו רשימה על איך זה עובד? או מה התהליך שעובר כל לקוח ולקוח) כדי שגם בחו"ל תוכלו להתלבש כפי שאתם אוהבים בין אם מדובר בנסיעה עיסקית, בחופשת בטן-גב בריזורט מפנק או בטיול ליעד מטרופוליטני – עירוני מתוכנן עד הפרט האחרון עם חברים או בקרב משפחה.

2. פרקו את הארון עדיף ביום שלפני הנסיעה (אל תשאירו לרגע האחרון את אריזת המזוודות). הוציאו מהארון את כל מה שאתם רוצים לקחת וסדרו על המיטה בערימות: בגדים, אקססוריז ליום ולערב, נעליים (הזהרו שלא ללכלך את המיטה), קוסמטיקה, תרופות, מחשב, מטענים ומתאמים לשקעי חשמל. בידקו שהכל נקי ושלם כי אין תקלות או בגדים מלוכלכים/לא מגוהצים כדי להימנע מבגדים מוכתמים או להיתקע עם מכשיר חשמלי שלא ניתן להטענה.

3. תכנון יומי הכינו לעצמכם סטים של לבוש מראש לבוקר ולערב לפי התכנון היומי. מומלץ לארוז רק מספר פריטים בודדים לגיבוי. כדי להמנע מאי נעימות מדדו את הבגדים כדי לוודא שהם אכן יושבים עליכם היטב (ולא צרים עליכם או קטנים מידיי), וכמובן לקחת את הפריטים שהכי מחמיאים לכם ושאיתם תרגישו הכי נוח על בטוח. רכזו את הנעלים, תיק הרחצה (ולנשים שביניכם – את תיק הקוסמטיקה), האקסוסריז או התכשיטים, וכדומה – בצד אחד של המזוודה, בעוד הבגדים שימו בצד השני בקיפול נכון החוסך מקום (ברשת היו-טיוב תמצאו שפע של סרטוני הדרכה כמו זה שצירפנו כאן). בגדים מתקמטים (כמו פישתן או דומים) הניחו בחלקה העליון של המזוודה ולא בתחתית, כדי להפחית למינימום את ההתקמטויות. 

 

4. בחירת מזוודות במידה ואתם טסים ליעד רחוק ולתקופה ממושכת של מספר שבועות (לדוגמא: לקנדה/ארה"ב או לחילופין אל עבר המזרח: למשל לסין/תאילנד/יפן) מומלץ לצאת לחופשה עם שתי מזוודות: אחת גדולה שנכנסת לבטן המטוס והשנייה טרולי הניתנת לעלייה למטוס. ליעדים קרובים ולתקופה קצרה, מה שנקרא בהגה המקצועית: יעדי קוויקי – (יעדי אירופה ואגן הים התיכון) נסו להישאר עם טרולי שעולה איתכם למטוס. כך תוכלו לחסוך בתשלום לחברות התעופה ותבטיחו לעצמכם שהציוד שלקחתם - אכן יגיע איתכם. בנוגע לאובדן מזוודות, בעלי אייפון שבינכם: מומלץ להוריד את אפליקציית Air-Tag. כך תוכלו לדעת היכן המזוודות שלכם נמצאות. תכנון יומי הכינו לעצמכם סטים של לבוש מראש לבוקר ולערב לפי התכנון היומי. מומלץ לארוז רק מספר פריטים בודדים לגיבוי. כדי להמנע מאי נעימות מדדו את הבגדים כדי לוודא שהם אכן יושבים עליכם היטב (ולא צרים עליכם או קטנים מידיי), וכמובן לקחת את הפריטים שהכי מחמיאים לכם ושאיתם תרגישו הכי נוח על בטוח. רכזו את הנעלים, תיק הרחצה (ולנשים שביניכם – את תיק הקוסמטיקה), האקסוסריז או התכשיטים, וכדומה – בצד אחד של המזוודה, בעוד הבגדים שימו בצד השני בקיפול נכון החוסך מקום (ברשת היו-טיוב תמצאו שפע של סרטוני הדרכה). בגדים מתקמטים (כמו פישתן או דומים) הניחו בחלקה העליון של המזוודה ולא בתחתית, כדי להפחית למינימום את ההתקמטויות.

5. מה תארזו בטרולי? בתיק עלייה למטוס מומלץ להכניס כל מה שחיוני, חשוב ויקר ללבכם. או לחילופין פריט לו תזדקקו עד ההגעה ליעד (למשל: תכשיטים, תרופות משקפי שמש/ראייה). לאור ההיסטרייה הכללית שלאחר תקופת הקורונה בבתי הנתיבות המפוצצים בנוסעים ובמזוודות שאבדו ללא בעלים, כדאי לדחוף לתיק העלייה למטוס גם סט לבנים, חולצה להחלפה, מברשת ומשחת שיניים ומוצרי קוסמטיקה בסיסיים. בטיסות בחזרה לארץ ודאו שהכמות אינה עולה על 100 מ"ל למוצר, אחרת תתבקשו לוותר עליו בבידוק הבטחוני (דעו כי בטיסות היוצאות מישראל אין הקפדה). מומלץ להוסיף לרשימה בקבוק מים. במידה ואתם סובלים מקור, הצטיידו בצעיף או ז'קט. בגלל עיניינים כלכליים של ניסיון לחסוך במשקל עודף, חברות תעופה ממעיטות בכמות השמיכות ולכן אין יחס של 1:1 בשמיכות (שמיכה על כל נוסע). מה שאומר כי לא כל הנוסעים ייזכו בשמיכה אישית. בנוסף, הקורונה לימדה אותנו את חשיבות ההיגיינה האישית. החזיקו מספר מסכות בעודף כדי לא להתקע בלי.

6. צלמו. לפני שאתם סוגרים את המזוודה, הקפידו לצלם את כל תכולתה. כך תתעדו את תכולת המזוודה ועל הדרך תוכלו לתבוע את חברת התעופה או לבקש זיכוי מחברת הביטוח על הרכוש שנעלם/אבד ולא חזר כמו בשיר של להקת חיל הים ששרים את שירם של היידישע פיראטען.

7. מיקס אנד מאץ' בדיוק כמו בעולם התפריטים (שם אתם יכולים לערבב מגוון של מנות, סגנונות ארוח ולאירועים) לאחר שסידרתם סטים לכל בוקר וערב ווידאתם שלא לקחתם יותר מידיי פריטים הדומים מדי זה לזה, מגיע תור הצבעים. לבגדים בגווני שחור־לבן־אפור ניטרליים הוסיפו פריטים מודפסים וצבעוניים, שתוכלו לשלב בכל אחד מהאאוטפיטים. רצוי לקחת פריט אחד בסיסי שישמש אותכם בכמה הזדמנויות, למשל מכנסיים שחורים או ז'קט ג'ינס שמשתלבים עם כל דבר. לפני האריזה הסופית מומלץ לעבור שוב על הפריטים, ובמידת הצורך לצמצם בהתאם.

 

8. איך לא לעלות על המשקל (ולא במובן של לשמור על דיאטה, אע"פ שגם על זה יש לנו פתרון) עבור חברות תעופה, עודף משקל הוא גורם של אי יציבות אך גם מקור להכנסות ולריווחיות יתרה. בדלפק הצ'ק אין (איפה שמוסרים את המזוודות) רק מחכים לחייב אתכם בגין משקל עודף (over weight) – ואם אתם טסים בטיסת לואו קוסט, סכום החיוב עבור משקל עודף של המזוודות מהתקן המוקצה לכם – עלול להשתוות לעלות הטיסה כולה. בנוסף, חישבו על זה ביתר שאת: גרירת מזוודה כבדה תקולה יכולה להרוס לכם את הטיול כולו, שלא לדבר על הנזק ולכאבי הגב שעשויים להתפתח בעקבות נשיאת מזוודה כבדה במיוחד. לכן ארזו את המינימום. בהינתן שאתם טסים ליעד קניות רכשו בחוכמה והכי חשוב – רכשו משקל מזוודה נייד. שקילה אחרונה לפני היציאה לשדה התעופה מפחיתה חששות וצורך לפרק את המזוודה לעיני כל. אתם בטוח תשמחו להימנע מ-walk of shame מיותר (כמו ששרה אילנה אביטל על הוריה שביישו אותה ברבים על ריצתם לאורכה ורוחבה של ארץ ישראל).

ותודה לסטייליסטית ליאת אשורי על הרעיון לכתבה.

 

 

ציון 5 מתוך 5 - הצביעו 2
Thank you for rating this article.