Pin It

הימים הולכים ומתארכים והאביב הישראלי הופך לקיץ במהרה. כמי שעוזר למשפחות לעצב ולתכנן מטבחים, ועוסק גם באירגון, סיגנון וסידור בתים ומטבחים אני ממליץ לכם לוודא שהגינה או המרפסת שלכם מוכנות לקיץ, כדי שתוכלו ליהנות מהן כמו שצריך. לא צריך להיות שף פרטי כמו ארז שטרן כדי להבין באסטטיקה ובתחזוקה שוטפת של הבית. אבל לקראת עונת הקיץ, הכנו עבורכם 5 טיפים שיסבירו כיצד להתארגן בנושא הגינה?

1. חדשו את הדק אין ספק כי בשנים האחרונות, הדק (deck) הפך להיות חביב הקהל הישראלי. הוא אמנם מכניס לגינה אווירה טבעית, נעימה וביתית ומגדיל את שטח הבית (שהרי אחרת היה אדמה או דשא – במידה ומדובר בגינה או אריחים / חצץ במידה ומדובר במרפסת), אבל גם הדק דורש תחזוקה שוטפת. הדק היפהפה והבוהק שהתקנתם בעבר עלול להיראות יבש, עייף ומשופע סדקים. קחו בחשבון שאם לא תבצעו מספר פעולות פשוטות כדי לשמור על היופי הטבעי של העץ, הוא יתבלה ויתעקם. הוא אפילו עלול להכשיל אתכם בהליכה עליו במרוץ השנים. מומלץ על כן לחדש את הדק פעמיים בשנה, בסוף עונת הקיץ (ספטמבר-אוקטובר) ובסוף עונת החורף (מארס-אפריל).
כדי לטפל ולחדש את הדק, הצטיידו בנייר זכוכית, מברשת צבע, רולר ופחית של שמן המיועד לעץ ולדק. מדובר על חומר דוחה מים, מגן מפני עובש, ריקבון וחרקים ועמיד בתנאי מזג האוויר הישראלי. תהליך החידוש מאוד פשוט – מנקים את הדק על ידי ליטוש, אח"כ צובעים בעזרת מברשת ורולר. אם הגעתם לגיל השלישי והעבודה הזו סזיפית וכבדה עליכם, בטוח תוכלו להפעיל את אחד הנכדים שיעזרו בתמורה לשכר מתאים או מתנה שביקשו לקבל.

 

2. גם את שאר רהיטי העץ (בדומה לדק החיצוני שלנו) הקפידו לחדש. כמו למשל הפרגולה ורהיטי העץ שעומדים במרפסת או בגינה בכל ימות השנה זקוקים לצביעה מחודשת. תשמחו לשמוע שגם פעולת הצביעה של הפרגולה או חידוש רהיטי העץ שלכם היא פעולה פשוטה יחסית, שאותה אתם יכולים לבצע בעצמכם, ללא צורך בבעל מקצוע.
כדי לטפל ברהיטי העץ, הצטיידו בנייר זכוכית, מברשת וורנית על בסיס מים – לכה בגימור חצי שקוף או שקוף להגנה על עץ מפני עובש, ריקבון ורטיבות. הוורנית מתאימה במיוחד למזג האוויר הישראלי, והיא מכילה מסנני UV ממש כמו אלה שאפשר למצוא בקרם הגנה לעור.
משייפים את העץ ומנקים אותו היטב. מדללים את הלכה במים, בוחשים היטב וצובעים שכבה ראשונה. מערבבים את הצבע מדי פעם בזמן העבודה וזוכרים להמתין לייבוש מלא בין שכבה לשכבה. לאחר צביעת השכבה הראשונה, מלטשים שוב את העץ ומנקים את האבק. מומלץ  לצבוע שכבה שנייה ושלישית.

3. בדיוק כמו שפריטי העץ והדק שזקוקים לתחזוקה ולצביעה כך גם הגדר, השער ושאר ריהוט המתכת שבגינה שלכם דורשים חידוש, טיפול וצביעה מחדש מדי פעם. החורף הישראלי למרות היותו יחסית קצר ורטוב עלול לגרום להיווצרות חלודה, שפוגעת לא רק במראה של המתכת אלא גם בחוזק שלה. להגנה על פריטי המתכת שלכם תזדקקו למברשת פלדה, נייר לטש, מברשת וצבע על בסיס שמן למתכות, שמאפשר לצבוע ישירות על חלודה ללא צורך בצבע יסוד, מספק אטימות מפני מים ומגן על המתכת לאורך זמן. הצבע מגיע במספר גימורים וצבעים שיתאימו לסגנונות שונים.
מנקים ומייבשים את פריט המתכת, מסירים בעזרת נייר זכוכית ומברשת פלדה את החלודה הרופפת ואת קשקשי המתכת. צובעים 2 שכבות של צבע מתאים למתכות ומקפידים לצבוע את כל השטח, כדי שלא תתאפשר חדירת לחות. באזורים צפופים ומורכבים מומלץ לצבוע מספר שכבות דקות (בעזרת ספריי צבע).

4. פרחים ונהנים כי הוספת פרחים וטיפול בדשא מייצרים מניפת צבעים נוספת בחצר האחורית. בעונת הקיץ כדאי להקפיד להשקות את הדשא פעמיים בשבוע ולדשן אותו 3 פעמים בשבוע, בשעות הבוקר המוקדמות. הקפידו לא להשקות ולדשן יתר על המידה, כדי לא לפגוע בדשא. אם אתם אוהבים גינה צבעונית, מומלץ לשטול שיחי פרחים. אם אתם גם אוהבים בישול – בטוח תשמחו לייחד מקום לשטילת עשבי תיבול טריים וצמחי מרפא. אישית, אני דווקא אוהב שילוב של צמחייה ירוקה בגינה כמו גם בזרים שאני שוזר, המתאימים לכל עונות השנה והופכים את הגינה לירוקה ויפה. הקפידו על ניקיון זרדים וענפים יבשים מעצים וצמחייה. ודאו שמערכת ההשקייה שלכם עובדת כמו שצריך ושאין חסימות או חתכים בצינורות.

5. הוסיפו תאורה ודקורציות אחרי שטיפלתם בדק, ברהיטים ובצמחייה שבגינה, הגיע הזמן לפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל. הוסיפו גופי תאורה סולאריים – שאותם ניתן למצוא בזמינות רבה ובתימחור יחסית אטרקטיבי. פשוט הניחו או תלו בגינה. השמש הישראלית החזקה כבר תוודא שהם ידלקו בערב למשך שעות. הוסיפו עששיות, מתקני האכלה לציפורים (בשביל הקיימות) ופזרו פסלים-ע"פ טעמכם ואהבותיכם, והגינה שלכם פשוט מתוקתקת!

עכשיו, כשהגינה שלכם מסודרת, מעוצבת, צבועה, ערוכה ומוכנה לאירוח, זו סיבה מספיק טובה כדי להזמין חברים ובני משפחה כדי להנות מהאסטטיקה שהרעפתם על ביתכם. אחרי כל העבודה והטרחה שהשקעתם בגינה - אין סיבה טובה יותר מאשר לקיים אירוע קטן ואינטימי. הזמינו את השף ארז שטרן כדי להרגע, לנוח, להנות מהחיים עם אוכל טוב ושירות מקסים, וחברותה שהכי מתאימה לכם. אצל השף - ארז שטרן תמצאו מבחר גדול של פתרונות קולינריים. אם יצא לכם להיות מוזמנים לאירוע חנוכת בית (או במקרה שלנו חנוכת גינה) אצל חברים או משפחה: הביאו איתכם שובר מתנה של השף ארז שטרן. בטוח שתצליחו להפתיע את בעלי הבית עם מתנה שונה ואחרת שתיזכר לאורך זמן גם אחרי מימושה.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.