Pin It

30 בינואר הוא יום הקרואסון הבינלאומי. אנחנו כמובן ממליצים לכם לחגוג אותו בכל דרך שתרצו (בבית, בעבודה או בבית קפה) עם קרואסון (כמובן...) חמים וטעים ובעזרה נדיבה של חמאה. למרות שקרואסונים נחשבים כחלק מהמטבח והמומחיות הצרפתית, מקורם האמיתי הוא באוסטריה.

סיפור אודות התפתחות הקרואסונים נשמע יותר כמו סיפור מלא הרפתקאות. זה התחיל בשנת 1683 במהלך המצור של האימפריה העות'מאנית על וינה. הטורקים עשו כמה ניסיונות לפרוץ לווינה, אך ללא הצלחה. הם ניסו בדרך אחרת והחליטו לחפור מנהרה תת קרקעית, אך האופים של וינה, שעבדו במרתפי העיר, שמעו את רעש החפירות והזעיקו את כוחות הצבא.

הטורקים לא הצליחו במזימתם במלחמה נגד האוסטרים באותה תקופה והאופים של וינה קיבלו הוקרה גבוהה על הצלת העיר. האופים הכינו מאפה בצורת ירח סהר, שהוא סמל האימפריה הטורקית, כדי לחגוג את הניצחון. מאפה זה הפך למסורתי לארוחת הבוקר בווינה. קרואסונים הובאו לצרפת על ידי אוגוסט זאנג, ומארי אנטואנט העריצה אותם. היא הציגה את הקרואסונים לצרפת ולאופים הצרפתים ששיכללו את המתכון של המאפה הזה. עד היום בצרפתית, למשפחת מאפי הבוקר המבוססים על בצק הקראוסון (שמרים-עלים) נקראים וינואזרי (viennoiserie) על שם וינה (Vienna)

קרואסון הפך עם השנים כחלק וכסמל של ארוחת בוקר מסורתית ומוגש בשני מילויים עיקריים: האחד קרם שקדים (או פראנז'יפאן) והשני עם אצבעות שוקולד (הצרפתים קוראים לו משום מה לחם שוקולד: pain au chocolate) או בצורתו הטבעית והרגילה בליווית חמאה וריבה. הדנים, שידרגו את המאפה שמרים-עלים הזה בכך ששיטחו את המאפים הללו ושמו כל מגוון מילויים כמו: גבינה, תפוחים, משמשים, קרם וניל ודומדומניות. מכאן שמם: דנישים (Danish). עם זאת, בתחילת שנות השבעים קרואסונים הפכו כל כך פופולריים, עד שהם שודרגו והחליפו את הכריכים (עשויים לחם) והתפתחו משני המליות המוכרות לווריאציות מלוחות ומתוקות רבות.

רוצים לדעת איך מייצרים קרואסון במאפיות וקונדיטוריות? קבלו את הסרטון הבא:

רוצים להתעורר בבוקר עם הניחוח של מאפי קרואסונים שמתחממים בתנור וממלא את המטבח שלכם בריחות משכרים של חמאה לארוחת בראנץ'? או שמא יש לכם אירוע קבלת פנים בעבודה? יש לכם במשרד או בעבודה מפגש בוקר של סיעור מוחות ואתם רוצים לקבל משלוח של מאפי בוקר ריחניים? נסו את מגשי המיני קרואסונים שלנו בחנות המשלוחים, כי אין דרך טובה יותר להתחיל את היום!

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.