שף פרטי עד הבית: יהיה טעים, בעזרת השף

לאכול במסעדת שף זו תמיד חוויה, אך לפעמים החוויה האמיתית היא להתפנק במאכלי גורמה בלי לזוז מהספה. בכתבה הבאה תכירו את השפים הפרטיים שיבואו עד אליכם וישאירו אתכם עם טעם של עוד.

ארז שטרן הוא שף פרטי המארח לארוחות גורמה בבית הלקוח או בלוקיישנים ייעודיים איתם הוא עובד. ארז הוא בוגר בית הספר על שם פול בוקוז בליון, צרפת. במסגרת לימודיו עבד במספר מסעדות מכוכבות בצרפת ורכש ניסיון רב, הן במטבח אנין זה והן בתרבות הצרפתית בכללותה.

לקוחותיו של ארז נהנים ממגוון תפריטים בזכות טביעות אצבעותיו הקולינריות, המסוגננות בבישול הים תיכוני, עם נגיעות אירופאיות ובינלאומיות. לצד חיבתו לניחוחות הצרפתיים, ארז מקפיד על וורסטיליות ופתיחות לבקשות מיוחדות.

מנה לפי מידה

לפני שהוא מגבש את התפריט עם הלקוח, ארז מבקש להעמיק בהיכרות עם הסועדים המיועדים – על כל הצרכים, הרצונות והאהבות שלהם. כך הוא מגבש תמונה כוללת של האנשים עבורם הוא מתעתד לבשל. בטרם יתחיל במלאכת הכנת הארוחה, ארז שולח את התפריט במייל.

לעתים הלקוח מבקש לדייק או לשנות דבר-מה וכך, בתהליך עדין, ארז מזקק את תפריט הארוחה לכדי התאמה מושלמת. אחרי שקיבל אישור, הוא נכנס למטבח ומתחיל לבחוש בקדרות שלו. כך יוצאות המנות ממטבחו כשהן מותאמות בדיוק רב לטעמו האישי של מזמין הארוחה.

מתבל את החוויה

לצד החוויה הקולינרית בזמן אמת, תוך כדי הארוחה ארז מתבל אותה גם בפרטים מעניינים על המנות המוגשות, כשלעתים השיחה הגסטרונומית מתפתחת להקשרים תרבותיים רחבים יותר בנושאים המעניינים את קהל הסועדים ורלוונטיים לשיחה המתפתחת סביב השולחן.

עם זאת, כשף מנוסה הוא מודע לעובדה שבמידה וטעם אחד משתלט על המנה הוא יכול להקדיח אותה, ולכן הוא לעולם לא יאפשר לנוכחותו להשתלט על חווית האירוח של לקוחותיו. כאשר הדינמיקה הפנים קבוצתית בין המוזמנים קולחת וזורמת מעצמה, הוא נסוג צעד אחורה ומאפשר לסועדים ליהנות מהחברותה הפנימית עד תום.

לבשל עם האוזניים

כשארז מתחיל תהליך חדש של בניית תפריט לאירוע, ארז מעניק חשיבות עצומה להפניית קשב ללקוח. בעיניו, כל ארוחה מעולה מתחילה בגישה נכונה, אהבה לאנשים ובהקשבה פעילה לרצונות, צרכים וציפיות. לא לשווא נשאל ארז במהלך שיחותיו ועבודתו אם הוא גם פסיכולוג.

תיקצוב ואלטרנטיבות

כחלק מתהליך התאמת התפריט, ארז בודק מהן יכולותיו הכלכליות של הלקוח. זו הסיבה שארז תמיד ממליץ לפונים אליו לקבוע מראש את התקציב שיוקצה לאירוע או לארוחה, במסגרתו ניתן יהיה להגיע להתאמה המושלמת ולעמק השווה בין הלקוח לארז.

לקוחות שידם אינה משגת לשכור את שירותיו של ארז שיגיע לבשל בביתם, אך עדיין מעוניינים ליהנות מהחוויה הקולינרית של שף פרטי בתקציב נגיש יותר, יכולים להזמין את מגשי האירוח שלו. כך, השף אמנם לא מגיע בעצמו לבית הלקוח, אך ניתן ליהנות ממגוון המגשים מתוך היצע רחב של מנות בחנות המשלוחים שבאתרו. מגשים אלה מוזמנים בדרך כלל לאירועים פרטיים של שבת חתן, בריתות ביתיות, כיבוד לבר המצווה (לאחר העליה לתורה) או אירוח עיסקי במשרד לצורך הרמת כוסית ועוד.

"בתקופת סגר הקורונה", מספר ארז, "המגשים הללו הפכו למבוקשים מאוד כי אם כבר אתם סגורים בבית ולא יכולים ליהנות ממסעדה טובה, אז למה לא ליהנות מארוחת שף ביתית ומגיוון בתפריט היומי". לחילופין, גם הורים ובני משפחה בגיל השלישי ישמחו לקבל וליהנות מהמגשים המפנקים הללו.

 

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.