בעבר הרחוק, כאשר מלכים ובני האצולה ניהלו מדינות וממלכות, אורח חייהם חייב אותם להתנהל עם מנהלי משק בית, עם שרתים ומשרתים, מנקים, צבעים ונגרים. עם מלצרים, סומליירים ושפים פרטיים, שבישלו עבורם ארוחות ועבדו מדי יום. מבחינתם זה היה צורך הכרחי לניהול זמן שתענוג בצידו, אך גם דרך להצהיר על מעמדם ועל חשיבותם, כמו גם להפגין את עושרם, הונם ויכולותם הכלכליים. כיום, אין צורך בתואר אצולה כדי ליהנות משירותיו של שף פרטי, ואפשר פשוט להתענג על ארוחת מלכים שהוכנה במיוחד עבורכם.

אז לאילו אירועים כדאי להזמין שף פרטי?
מאותן תקופות קדומות (שבהן זכו רק בני אצולה לשירותיהם של שף צמוד) נותרו רק ארוחות יוקרה מפנקות כמו שרק שפים פרטיים יודעים להעניק. אלא שמלבד היוקרה המובטחת, הזמנה של שף אליכם הביתה תאפשר לכם ולאורחים ליהנות מחוויה מיוחדת ויוצאת דופן. במהלכו של הערב תזכו למטעמים שכל כולם חגיגה לעיניים ולחיך. חוויה כזו, המותירה את כולם מדושני עונג. נמליץ לכם להתנסות כמובן, יותר מאשר פעם אחת בחיים. אם תשאלו את השף ארז שטרן, כל הזדמנות חגיגית מתאימה להזמנת שף פרטי לאירוע. גם אם חשבתם רק על ארוחה פשוטה ושגרתית שתהפוך למשהו מיוחד אם תזמינו את את השף ארז שטרן. למעשה, הארוחה תהפוך להיות האירוע עצמו בדרך זו. אבל, אם בכל זאת תחפשו הזדמנויות מיוחדות להזמין שף פרטי אליכם הביתה, אלו כמה מהמומלצות שבהן:


ארוחת חג
כידוע, ארוחות החג הן תמיד סיבה למסיבה ואירוע שבו האוכל הוא המלך. אז מדוע שלא תזמינו שף אליכם הביתה, כדי שייצר מהארוחה הזו משהו בלתי נשכח עם טעמים וריחות שלא מהעולם הזה? השף ארז שטרן יכול ליצור עבורכם ארוחת חג מדהימה הכוללת מספר מנות וכמה סוגי מאכלים. אם תרצו, יכין השף ארוחה כשרה על פי בקשתכם. אם תבקשו נשמור על מאכלים מיוחדים לפי מסורת החג והמנהגים החשובים לכם. במידת הצורך אנו ממליצים לכם גם לבדוק את אייקון חנות המשלוחים שלנו כדי להתארגן על השלמת התפריט שתכננתם לחג בתוספת מעשה ידיו של שף.

אורחים חשובים
בישראל אין בית מלוכה אלא נשיא המשמש כנציג רישמי של המדינה והעם היושב בציון. אך אתם בטח מכירים את האירועים הרשמיים בבית המלוכה הבריטי בו המלכה אליזבט מארחת ומקבלת ברוב הוד והדר את אורחיה הרשמיים של הממלכה בארמון בקינגהם (בד"כ), עם ארוחה מופלאה שיש בה הכול? גם אתם יכולים לפנק את האורחים החשובים שלכם בארוחה כזו, מה שבוודאי יגרום לכם ליצור רושם נפלא, ויהפוך את האירוח לכזה שלא ירצו שייגמר. אם מדובר באורחים מחו"ל, תוכלו להזמין ארוחה שתכיל מאכלים מארץ מוצאם, או דווקא להפתיע אותם בארוחה על טהרת המטבח המקומי-ישראלי כדי שיכירו טוב יותר את המדינה שלנו (הרי אין דרך טובה יותר מלהכיר מדינה או אזור גאוגרפי מאשר דרך בלוטות הטעם).

ימי הולדת
יש ימי הולדת שאי אפשר לפספס, ושחייבים להיערך במעמד המכובד ביותר. בין אם מדובר סבא או סבתא המגיעים לגיל 70, כשהורים נכנסים לעשור השישי לחייהם. כאשר הבן חוגג 30 – אין טוב אושר גדול יותר מאשר ארוחת שף מפנקת ויוקרתית כדי לשדר להם עד כמה אתם אוהבים ומכבדים את המעגל המשפחתי הקרוב לליבכם. ממש כמו ארוחה לאורח חשוב, גם כאן – דרך האירוע המיוחד, הטקסיות שבו וכמובן הטעמים המופלאים (עליהם אמון השף עצמו), תשדרו לחתן השמחה עד כמה מקומו בחייכם חשוב.

אירועים חגיגיים וחשובים
מינוי חדש בעבודה, חתימה על חוזה שמן או אפילו אקזיט מרשים של מיליונים - כל סיבה שמשמחת אתכם יכולה להיות סיבה טובה מספיק בכדי לחפש שף פרטי (כמו השף – ארז שטרן) המציע ארוחות יוקרתיות ואינטימיות אצלכם בבית. האווירה השמחה, הבשורות הטובות ואינספור התירוצים לחגיגה מתחברים בצורה מושלמת לסוג זה של אטרקציה, ואם לא להתפנק ברגעים כאלה, אז מתי כן?

מסיבת רווקות
מכירות את מסיבות הרווקות השגרתיות? עם הקוראת בקלפים או הנומורולוגית? עם יועצת המיניות או יועצת האופנה? אז תשכחו מזה. כיוון שאם אתן רוצות מסיבת רווקות יוצאת דופן, הגיע הזמן לתת לשף פרטי איכותי לתת את הטון ולהפוך את המסיבה למשהו מהנה, טעים ומיוחד. כשלצד המנות המושקעות ילווה האירוע במופע של פרופורמר ייחודי, אין אחת שתסיים את הארוחה הזו, בלי להרגיש מרוצה, מבושמת ומלאת צער על כך שהאירוע נגמר כל כך מהר.

ארוחה רומנטית
רוצים להרשים את אהוב/ת ליבכם בארוחה טובה? או שמא אתם פשוט מעוניינים לפנק אותו/אותה ברמה שאינם רגילים לחוות ביומיום? אין כמו ארוחה רומנטית מושקעת כדי לעשות זאת, אך במקום שאתם תעמדו ותטרחו על העמדת הארוחה המענגת, תנו לשף מקצועי לעשות זאת בשבילכם. תוכלו גם להתייעץ עם השף – ארז שטרן לגבי יין טוב או מגוון הקינוחים המפנקים שיגיש בסוף הארוחה. אם הבית אינה אופציה לאירוע ארוחה

כמה טוב שחזרת הביתה (לחוזרים מחו"ל)
הטיולים של אחרי צבא לא היו פה תמיד אך נהפכו ברבות השנים למסלול מוכר וידוע של הצעירים אחרי שירות צבאי. הצידוק לצעירים לצאת לטיול ארוך בחו"ל היה: הגדלת חוויות החיים אחרי תקופה לחוצה, מאתרגת ומלאת מחוייבויות במסגרת הצבא. אנחנו בעד, ומבינים את הצורך הזה בפריקת עול, בהגדלת ניסיון חייהם ובחינת הסקרנות שלהם בגילוי העולם. אבל למשפחות, מדובר בחודשים ארוכים של געגוע וציפייה לראות את הצעירים אחרי שהות ארוכה הרחק כל כך מהבית. על כן רוב המשפחות ממתינות לחזרתם של האהובים הביתה. וכדי לעטוף אותם בחיבוקים וברגשות אוהבים, יוכלו בני המשפחה להזמין שף פרטי (כמו ארז שטרן-למשל) ולשבת סביב שולחן גדוש במאכלים נפלאים - כאלו שבוודאי המטייל לא הכניס לפיו כבר תקופה ארוכה. כל המשפחה תודה לכם על הבחירה של הזמנת שף פרטי, שגם תרים את מצב הרוח, וגם תספק לכולם את ההזדמנות להתיישב לצד המטייל ששב הביתה ולהקשיב לסיפורים ארוכים והמרתקים.
.
ארוחה משפחתית מגבשת
לפעמים, באמת שלא צריך תירוץ כדי להזמין שף פרטי הביתה. כל שאנחנו רוצים הוא ארוחה חגיגית יותר מהרגיל, כזו שתכנס את כולם סביב השולחן ארוחת השבת או ארוחת חמין – גם את הילדים שכבר לא גרים בבית ואלו עם המשפחה הצעירה - ותגבש אותם. הארוחה הזו תיערך ממש כמו פעם, עם סירי ענק על האש וריחות משכרים, אך הפעם לא בני המשפחה יכינו את האוכל - כי אם שף פרטי, מקצוען אמיתי שיחולל פלאים. ואין גיבוש טוב מזה.

רוצים לדעת מה חשוב בעת הזמנת שף פרטי ואיך זה עובד? או איך לנהל משא ומתן עם בעל מקצוע בכלל ושף פרטי בפרט? הקליקו על הלינק.

ותודה ליובל ניסני על העזרה בכתיבת המאמר.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.