Pin It

כשף עצמאי ובעל עסק, אני מאמין כי כל בעל מקצוע באשר הוא, לא היה חושב להיכנס לעסק מתחרה או כזה של קולגה, חבר או מכר, כדי לקחת כמה פריטים ו/או מצרכים בלי לשלם וללכת. 
בוודאי שאנחנו כצרכנים – לא היינו מעלים על דעתנו לעשות זאת שוב ושוב ושוב, בלי לשלם על המוצרים האלו, נכון? 
אבל כשמדובר בטיפים, מידע עסקי, קשרים, עצות ורעיונות – אנשים מרגישים לפעמים בנוח "לחלוב" את נותן השירות, המוכר או המומחה.

"לסחוט" כמה שיותר מידע חינמי, ועוד להרגיש מצוין עם עצמם.
אם אתם שואלים אותי כבעל עסק מזה 16 שנים ויותר, אני חושב שזה קשור למשהו עמוק חברתית ותרבותית, בה אנחנו כישראלים – לא רוצים להרגיש "פראיירים". לכן תמצאו הרבה ישראלים ששואלים שאלות קצת חוצפניות וכאלה שעשויות להתפרש כאילו המנסות לעקוף את בעל המקצוע.

אז כאמור, בעידן הנוכחי ה"סחורה" (commodity) שרוב האנשים סוחרים בה, היא הידע שלהם. וכל מומחה, יזם ובעל עסק (בין אם זה שף - כמוני/ עורך דין / סוכן ביטוח / יועץ מס / מרצה באוניברסיטה / מתווך נדל"ן / אינסטלטור ועוד) נמדד ("שווי הסחורה" שלו) בידע הייחודי שלו.
כשף פרטי מומחה בתחומי, כיזם ובעל עסק השקעתי אינסוף זמן, כסף ואנרגיה ברכישת הידע הזה בעצמי (בין השאר, בלימודים גבוהים ויקרים בחו"ל - בביה"ס ע"ש פול בוקוז בליון, שבצרפת ובעוד שלל מוסדות לימוד).

לכן ארז שטרן – השף ובעל המקצוע (פרופסורה), אינני נוטה לתת באופן חופשי את הידע שלי בחינם. אך כמובן שאני "משחרר" מעט או חלק מהידע שלי בחינם – בדמות מתכונים שבלשונית המתאימה באתר או ברשימות, מאמרים, כתבות ותוכן רב בבלוג אותו אתם קוראים ובו אתם נמצאים כרגע.
גם כשלקוחות מתקשרים אליי ומנהלים איתי שיחות טלפון קצרות על צורכיהם אני נותן מעצמי ומהידע ומהניסיון שצברתי לאורך השנים לצורכיהם. דרך אגב, גם אם זה לצורך אירועים פרטיים ובין אם זה לאירועים עיסקיים מסוגים שונים. כאשר מטרת הידע החינמי בסופו של דבר היא לעורר טעם של עוד בקרב לקוחותיי. ולגרום לחלק מהלקוחות לשלם עבור שאר הידע והניסיון שצברתי בהפקת אירועים, באירוח אישי בהקמת מסעדות ועסקים שונים לאורך השנים ובעזרת הלקוחות הממליצים.
בתור מומחה בתחומי, ה"סחורה" שלי היא הזמן, הידע שלי (wknow how) וניסיון שצברתי לאורך השנים, ולכן אני לא נותן אותה בחינם לכל דורש.
האם אתם רוצים להפיק אירוע ואתם זקוקים ליותר מידע (בין השאר חינמי)? פשוט התקשרו אליי ובדקו מה אוכל לעשות בשבילכם.

עזר בכתיבת המאמר ד"ר יניב זייד

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.