יש כמו בבית

סטודיו לאירועים קטנים בדרום תל אביב מעוצב ברוח ביתית שמביאה לשיא את השילוב האהוב של וינטג' ותעשייתי. באנו, למדנו, אהבנו

כתבה רון בלייברג1 כתבה רון בלייברג כתבה רון בלייברג2 כתבה רון בלייברג3

בעיצוב של בתים פרטיים אפשר לא פעם ללמוד ולשאוב השראה ורעיונות מחללים מסחריים. במקרה של הסטודיו של השף ארז שטרן, שמארח לאירועים קטנים ומציע סדנאות אוכל (אבל לא רק) ההשראה היא מיידית ממש: בסטודיו מטבח גדול וסביבו אזורים שונים לישיבה, וכל אחד מהם יכול היה להיות מועתק כמות שהוא לבית פרטי. הרקע התעשייתי שמספק הבניין (בית פנורמה בדרום תל אביב) מוסיף למקום שיק שבבית פרטי תצטרכו לשלם עליו הרבה כסף והוא ממסגר את הרהיטים מבית סבתא, את יצירות ואת פריטי העיצוב המעניינים במקום בצורה הטובה ביותר.

את החלל עיצב מעצב הפנים רון בלייברג, מסטודיו בלייברג – ליברמן, שמתמחה בתחום המסחרי ובתחום האירוח. הסטודיו שגודלו 120 מ"ר, דומה לדבריו לבימת תיאטרון שהשף ממלא בו תפקיד שחקן ראשי, "יצרנו בסטודיו ארבעה חללים נפרדים שכולם דומו לסלון בבית פרטי והצבנו אותם במפלסים עם הבדלי גבהים כדי למקם את ארז גבוה יותר, כך שהוא יכול בקשר עין עם כל האזורים בחלל". התאורה המכוונת למפלס הגבוה היא למעשה תאורת תיאטרון, וגופי התאורה השונים המפוזרים בחללי האירוח משלימים את שכבות התאורה היוצרות מרכז מואר ופינות ישיבה אינטימיות עם אור חיוור יותר.

גישתו של בלייברג מתייחסת לנוחות של האורח כיחיד. "אני חושב על המסלול של האורח כשהוא נכנס למקום, כשהוא קם מהכיסא והולך לשירותים וכשהוא יוצא החוצה; שלא ייתקל במלצר או בכיסא של אורח אחר. אני מעדיף נוחות על חשבון כמה מקומות ישיבה. חשוב שגם המלצרים וגם הברמנים ירגישו בנוח ויוכלו לתת שירות מעולה. האקוסטיקה תופסת מקום נכבד בחללים שאני מעצב. ללקוח צריכה להיות תחושה שהוא מיוחד ושמפנקים אותו".

ממה אתה שואב השראה?

"מהכל, הרבה מאומנות. אני מאוד אוהב את האמן גרי גולדשטיין ואת מעצבת גופי התאורה נעמה הופמן".

החללים במקום

המטבח: החלל המרכזי במקום עוצב כמטבח פרטי, אך נוכחותו של ציוד עבודה תעשייתי יוצרת שילוב ויזואלי מעניין של מטבח ביתי עם מטבח מוסדי. הארונות הוזמנו מנגר ויוצרו מעץ סנדוויץ' בציפוי פורמייקה. כלי האירוח חשופים ומשמשים גם לנוי. הפונקציונליות של האי המרכזי במטבח, עם דגש רב על פינות אחסון, מאפשר אירוח של עד 75 איש ביחד.

המקום כולו מרוצף ברצפת בטון מוחלקת ומחופה בשטיחים שונים מבית סבתא. המזגנים והתעלות המובילות אליהם נשארו חשופים -פרט עיצוב תעשייתי נוסף במכלול שמכוון לביתיות. רהיטים מעניינים נוספים הם המזנון שניצב לפני האי והגיע מבית סבתו של השף, כיסאות הבר שנקנו בשוק הפשפשים, שולחן האוכל האובלי מטולמנס, כיסאות האוכל מ"פיק אפ בר כיסאות" וגופי התאורה התלויים של קרטל. על קיר הלבנים החשוף מתארחות לעיתים תערוכות אומנות מתחלפות.

פינת ישיבה 1: אזור זה מדמה סלון מיושן אך משלב בו פריטים מודרניים ותעשייתיים לתוצאה מוצלחת במיוחד. במרכזו של שולחן סלון המורכז מדרגשים אדומים בעיצוב פיליפ סטארק שעליהם הונחה פלטת זכוכית. מסביבו כורסאות וינטג'יות שהגיעו מבית סבתו של שטרן ורופדו מחדש בריפוד דמוי פרווה לבנה, כיסא עץ והדום מתכת שנמצאו ברחוב ושופצו וספה ישנה ששופצה בצבעים תואמים. בין הכורסאות לספה חבוי שולחן צד מעניין מ"סוהו" שעשוי מדיקטים בצורת שתי וערב ועליו פסלים צבעוניים מגזריי נייר של האמן נילוק פאגן המייצגים את אדם, חווה והנחש ומוסיפים לחדר מימד הומוריסטי וקליל. את המראה משלים הדום מבית סבתא המשמש בגלגולו החדש כמעמד לתמונה ודלתות המובילות לחדרי השירותים שנצבעו בצבע גיר ירוק.

פינת ישיבה 2: המושב הנוח בצורת ר' נבנה במיוחד לסטודיו, הרדיו הישן עדיין עובד ומונח על הדום ששכן בעבר בחדר השינה של סבתו של שטרן והפך כעט לארונית, השולחן וכיסאות האוכל הם פרטים ישנים שרופדו מחדש, ועל הקיר נשענים שני ציורים של האמנית עינב זילבר. גוף התאורה התלוי מהתקרה נמצא גם הוא אצל הסבתא. הוא תלוי בסמוך לתעלת מיזוג חשופה ובכך מדגיש את השילוב הבולט במקום של סגנון תעשייתי ומסחרי לצד טאצ'ים אישיים בניחוח וינטג'. ■

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.