השף ארז שטרן מציג את הדור הבא של האירוח

הוא עבד במסעדות בעלות כוכבי מישלן בצרפת, היה מראשוני השפים הפרטיים בישראל וכעת הוא בא לספר את סיפור האירוע שלכם דרך מנות בלתי נשכחות. הצצה לחוויה קולינרית ייחודית בימי קורונה

פעם, עד לא ממש מזמן, כשהייתם שומעים 'שף פרטי', הדמיון שלכם היה לוקח אתכם לאירועי קוקטייל מפוארים מלאים באנשים יפים ובעיקר עשירים. ג'יימס בונד. החיים הטובים. מותרות למי שיכול להרשות לעצמו. ובכן, זמן לצאת מהסטיגמה ולהתחבר למציאות. השפים הפרטיים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהסצנה הקולינרית בישראל. חוויה אחרת לפודיז שהשתעממו מלשבת במסעדות, פתרון נפלא לאירועים קטנים ובינוניים ואפילו סתם לערב זוגי. נכון, זה לא זול, אבל גם לאכול במסעדת שף עולה לא מעט כסף. בואו להכיר את הדרך החדשה לארח ולהתארח ממי שזיהה את התופעה כבר מזמן.

ארז שטרן הוא מראשוני השפים הפרטיים בישראל ובוודאי מהמובילים בסצנה. הוא למד בבית הספר על שם פול בוקוז בליון שבצרפת, עבד במסעדות בעלות כוכבי מישלין במונפלייה ובפריז וכבר קרוב ל-20 שנה שהוא מארח ומלהיב את הסועדים המגיעים לאליו לסטודיו או ללופט. כשההנחיות מאפשרות, השף שטרן מארח 20-100 סועדים לאירועים פרטיים, ימי הולדת, ימי נישואין. בימים של מגבלות התקהלות (קורונה ומלחמות), הוא מתארח בבתי הלקוחות לאירועים קטנים ואינטימיים יותר.

שטרן מגדיר את המטבח שלו המבוסס על תפריט ים תיכוני עם השפעות צרפתיות ובינלאומיות והוא אוהב במיוחד לעבוד עם חומרי גלם שבאים מהים. כשהוא עובד ומצלחת במטבח הפתוח שלו, כל מה שתרצו זה לשלוף את הטלפון, לצלם, להעלות ולאכול. לא בהכרח בסדר הזה. התפריט שלו נבנה על פי הסיפור שלכם וקונספט האירוע. הוא לא חוזר על מנות, אין לו תפריטים לדוגמה. הוא בא לתת מענה מדויק לצרכים של כל אורח. לעצב תפריט עבורכם. ספרו לו מי אתם ועל מה אתם חולמים והוא יהפוך את המחשבות שלכם למנות בלתי נשכחות עם תפריט שמותאם במיוחד בשבילכם.

חוויית השף הפרטית הפכה יותר ויותר זמינה ופופולארית בשנים האחרונות. פודיז מחפשים חוויה אינטימית יותר מישיבה במסעדה. מעדיפים מפגש פנים אל פנים ושיחה עם השף. כך, התפתח ז'אנר שלם של ארוחות בקבוצות קטנות. השף שטרן חזה את העתיד לפני כמעט שני עשורים. הוותק, המקצועיות והידע עושים את ההבדל. יש לו יכולת נדירה לדייק בפרטים הכי קטנים, להתאים ולהטמיע במקצועיות ארוחה עילית בדיוק לצרכים של הלקוח שנמצא מולו.

"אני מאחל לכל המסעדנים שייצאו מהחור השחור, אבל לצערי כולנו מבינים ששום דבר לא יחזור למה שהיה. כרגע, יש דרישה למצוא מענה ופתרונות לאנשים בבית ויש ביקוש לשפים פרטיים", מסביר שטרן. "נדרשת תשומת לב גדולה מאוד לרמת השירות ולחוויה וליכולת לתת מענה רלוונטי מבחינה קולינארית וכלכלית. יש כאן קהל שאוהב לאכול, אבל ספג מכה כלכלית מהקורונה. לכן, החוכמה היא לתת מענה קשוב מבחינת המחיר וגם לרצות את הטעם של הסועד הישראלי".

במילים אחרות, השירות שמציעים השפים הפרטיים הולך לעבור התאמה אפילו יותר גדולה לקהל. לא זול, אבל זמין. התפריטים של השף שטרן מדויקים, קולעים למטרה כבר בהצעה הראשונה והוא מתגאה בכך שמעטים הלקוחות שמבקשים בהם שינויים. בכל זאת, הניסיון עושה את שלו ומביא תוצאות. הפידבקים לתפריטים המגוונים שלו חיוביים וברשת אפשר למצוא מאות המלצות. הוא לא בא להיות מסמר הערב ולגנוב את ההצגה עם פוזות לאינסטגרם או כמו שהוא אומר: "הלקוחות הם השחקנים ואני אמור לייצר את התפאורה הכי אטרקטיבית למשחק שלהם". לספר את סיפור האירוע דרך המנות.

האירועים המושלמים עם השף שטרן עומדים בכל הנחיות משרד הבריאות. "אני מגיע לאירוע עם חומרי גלם שרמת הגימור שלהם מהודקת. חשוב לי להוציא את האוכל בזמן ולהתאים את עצמי במדויק לסיטואציה, בין אם מדובר בהצעת נישואין אינטימית, קבוצה קטנה או גדולה יותר של אנשים שמבינים באוכל ושואלים שאלות. אני יודע לתת דגשים קולינריים ולתבל שיחה, אבל גם לכבד את האירוע ולא להשתלט עליו".

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.