Pin It

אחרי תקופת הסגר וקורונה, כבר הבנתם שאתם חייבים לרענן את חיי הרומנטיקה שלכם באיזה ארוחת שף רומנטית. האמת, עוד מעט גם מתרחש עלינו תקופת הקיץ ובמיוחד ט"ו באב – הלא הוא חג האוהבים. אז חשבתם על מסעדה? אם אתם שואלים אותנו, ברור שעדיף להזמין שף הביתה!!! לארוחה זוגית ומיוחדת... קבלו כמה רעיונות (לא כבדים), לארוחה קיצית רומנטית.

ראשית, לא חייבים לצאת מהבית. כמו ששר אדוארד שארפ ולהקת המגנטיק זרוס: הבית הוא היכן שאני איתך (או אתה איתי). את הסצנה אתם יכולים לעצב בעצמכם או לבקש מהשף ארז שטרן לעזור לכם לעצב את החללי האירוח והמטבח לטעמכם. השכיבו את הילדים (במידה ויש כאלה) לישון. ברור שעדיף מטבח פתוח שאתם צופים בו על בעל המקצוע (שף פרטי כבר אמרנו?) מבשל, מארגן, מסדר ומצלחת לנגד עיניכם.

עשו שעורי בית גם על השף שיבוא לבשל אצלכם וגם על התפריט שאתם רוצים לאכול ולהנות ממנו. לימדו איך זה עובד אצל השף ארז שטרן? ובמקביל למדו איך להפציע בקריירה זמר רומנטית כמו חוליו איגלסייאס.

איכלו קל. כשאתם מדברים עם השף ארז שטרן על האירוע והתפריט, בקשו ממנו להקל עליכם את הארוחה. כל הרעיון במאכלים קיציים, הוא שהם לא מכבידים על הבטן ולא יגרמו לכם להזיע אחת מול השני כשאתם אוכלים לשולחן/על הבר אל מול המטבח. מה זה אומר? זה אומר שקודם כל אין מה לחפש את הקיץ בין תבשילי הקדירה למיניהם או במאכלי קטניות חמים וכבדים.
בקיץ אנחנו מעדיפים הרבה יותר מאכלים קלים: בשרים קלים ומאכלי ירקות ירוקים טריים, מנות דגים נאים (גם סושי יכול לעבוד כאן כמנה ראשונה), עגבניות טריות, עלים ירוקים ופירות. בחורף – הפוך: יותר מבושלים ויותר שמנים. כך, אנחנו ממליצים לכם להחליף את הבשר האדום בעוף ודגים.
בשר לבן ודגים קלים יותר לעיכול ולרוב גם רזים יותר מבשר אדום. לכן טוב יותר לאכול ארוחת דגים רומנטית, מאשר סטייק גדול ושמן, אפילו אם שניכם אוהבים בשר אדום.
אם בכל זאת אתם חייבים שיגישו לכם בשר אדום, חפשו נתחים כמו פילה או סינטה, שבהם רמת השומן נמוכה יותר לעומת נתחים שמנוניים אחרים.
בקשו שהשף ייצלה את הנתחים כמו שאתם אוהבים, אבל המלצה שלנו: בקשו או הקפידו על הצד היותר ורוד-אדום. לחילופין בקשו מהשף שיארגן לכם מנה כמו טרטר פילה בקר או קרפצ'ו שהן מנות עשירות בחלבון שלא בושל. הקלילות מתבטאת גם במוזיקה רקע קלה וזורמת כמו הקונצ'רטו בארבע ידיים של מוצארט (ק. 365), שגם בזה יש מן הרומנטיות.

לוו מנה כבדה בתוספת קלה (או עמדי/עמוד לצידי)
עמוד לצידי (stand by me) זה לא רק שיר (המבוצע כאן ע"י בן קינג בליווית א-קפלה Buzztones), אלא גם הלך מחשבה! היה והחלטתם ללכת על הכנת סטייק במחבת? לוו אותו במנת ירקנית (ירקות מבושלים) כמו שעועית ירוקה מוקפצת בכרישה, בתבשיל עלי קייל מאודים עם בצל ושום או בתבשיל רטטוי. כמובן שגם משפחת הסלטים הטריים יכולה להוסיף לארוחה מגוונת ועשירה, כמו עלי חסה מגוונים או סלט מלפפונים טריים או מנת אספרגוס קלילה ברוטב ויניגרט (ולאו דווקא על בסיס מיונז). תוספת קלה לצד מנה עיקרית כבדה זה כמו לרקוד סלאו לשירו של בן קינג בעודו מבקש שתעמדי לצידו, והכל בשירת אקפלה. רוצים לקבל רעיונות לתפריט בריאותי?

תבְּלו פחות
בשונה מהמטבח המרוקאי והמגרבי אנחנו ממליצים להנמיך להבות בכל הקשור בתיבול... ולא, זה לא אומר שבקיץ אתם צריכים לאכול אוכל בלי מלח ובלי טעם, אלא פשוט להשתמש פחות בתבלינים 'חמים' או חריפים. אוכל חריף משרה תחושת חום וגורם לנו להזיע (יס איי קן בוגי בביצוען של להקת באקארה), ולכן חפשו מתכונים או מנות שהטעמים בהם עדינים יותר. מבחינה זו, מאכלי דגים (כמו המנות שבתפריט לאוהבי דגים) בהחלט מתאימים: לרוב מתבלים אותם כך, שלא להרוס את טעמי הדג העדינים. בנוסף, אתם כמובן לא רוצים למצוא את עצמכם מתנשקים עם ראש שלם של שום או צ'ילי חריף, שבהחלט לא מתאימים לאווירה הרומנטית שאתם מחפשים.

שתו לבן ותרו על היין האדום בארוחה הרומנטית שלכם. למרות השיר החמוד של UB 40 על יין אדום שעלול לעלות לבחור לראש ומשכיח ממנו שהוא עדיין זקוק לזוגתו. כך, רוב היינות האדומים הישראליים הם יינות יחסית פירותיים וכבדים, עתירי אלכוהול. החליפו את היין האדום בבירה לבנה קרה או ביין לבן – סוביניון בלאן למזון המבוסס ברובו על ירקות טריים; שרדונה או ויונייה לארוחת דגים או בשר לבן. אם אתם רוצים משהו אדמדם, אנחנו ממליצים על בקבוק של יין רוזה טוב: שיכול להוות יין קל, פירותי ומרענן, שברוב המקרים גם לא מכיל הרבה אלכוהול. על הדרך, קבלו גם את המדריך שלנו להגשת יין.

רומנטיקה מתבטאת גם בסטינג ובסטיילינג (setting & styling)...וגם בנראות (ג'נטלמן - שפר הופעתך!!). כלומר, ביצירת אוירה ובהעמדה נכונה! לא צריך עין זהב (כמו בשירה של טינה טרנר) בשביל להבין שהמאמץ כולל השכבת הילדים לישון, בעיצוב שולחן ובתחושה שאתם יוצרים ומייצרים מסביב. לכן, הקפידו על תאורה מעומעמת מחד ושפע של נרות מסביב. הלבישו את הבית בפריט שמלווה כחוט השני את הערב, או את הזוגיות שלכם. זה יכול להיות סוג פרח בצבע מסויים, פריט עיצובי שחוזר על עצמו מספר פעמים בכל מקום בבית, סידורי בלונים ייחודיים שפזורים בכל פינה, תמונות שמלוות את סיפור חייכם או סיפור אהבתכם....חישבו על כל פרט כדי למקסם את תחושת הייחוד והיופי של הרגע האוטנטי שלכם. כמובן שגם מוסיקת רקע רומנטית יכולה להוסיף לאוירה הכללית.

רוצים לגלות איך להפוך לפאפגנו ופאפגנה? נסו את לשונית האירועים רומנטים ותוכלו להזמין שף פרטי למנעד רחב של אירועים רומנטים כדי לחגוג עם תפריט ארוחת טעימות

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.