ארז שטרן - שף פרטי

ארז שטרן פותח דלתות ביתו, מארח בחמימות ובשמחה מזוג ועד קבוצה לארוחת גורמה פרי יצירתו, בהן התפריט מותאם לטעמי הסועדים. הוא משלב בכפיפה אחת חוויות שונות: שף מוכשר, ארוחה טעימה ויציאה מהבית. סיסמתו: when eating with friends, time doesn't count anymore.

תחום הגסטרונומיה, שמאז ומתמיד קיבל מקום של כבוד בחיינו, משנה פניו ומתחדש כל יום. בעבר הלא רחוק שיא החגיגה הייתה ארוחה במסעדה סינית. אלו היוו את גולת הכותרת לבילויים המשפחתיים עם תפריטים מיוחדים ואווירה מיוחדת (רצוי עם נרות ומפות בגוונים אדומים). כל אירוע מיוחד כגון יום הולדת יום נישואים או קידום בעבודה נחגג ברוב הדר בארוחה בה וון טון, עוף חמוץ מתוק ואננס מטוגן לקינוח היוו את שיא החידושים הגסטרונומיים. כיום מסעדות מסוגננות עם מבחר תפריטים ממגוון לאומים מרחיבים את אפשרויות הבחירה. פינות ישיבה רומנטיות מבודדות וחדר פרטי מתחרים יחד ולחוד על לב הסועד ומציעים מקסימום פרטיות.

ארז שטרן מציע קונספט שמשדרג כל אירוע למיוחד. לאלו שמחפשים שילוב של שף פרטי, מאכלי גורמה, פרטיות, ובכל זאת שינוי אוירה ויציאה מהבית - זו התשובה.

שפים פרטיים וארוחות שף הפכו לחלק מהווי הבילוי באירועי בוטיק ייחודיים. אצל שטרן, חלק מהייחוד טמון בעובדה שאכן נהנים מפרטיות, משף פרטי, מתפריטים לארוחה מיוחדת על פי טעמכם והכל בבית אחר, בעוד ביתכם ומבצרכם נשאר נקי, מסודר ואתם מגיעים לפני שלב הניקיונות.

בשלב ההזמנה לומד שטרן על טעמי האורחים, מהות האירוע - מסיבת הפתעה, חגיגה לזוג או לקבוצה, משפחה, גילאים וטעמים. הוא בונה תפריט מיוחד לאותו אירוע ומציגו למזמין הארוחה. יסודיות וסדר מאפיינים את עבודתו וגישתו: הערב הזה הוא שלכם והכל נבנה על פי טעמכם. המזמין רשאי לשנות את התפריט והמרכיבים עד שזה יהלום את טעמי הסועדים.

במועד הנקוב מגיעים החוגגים לדירתו בשכונת בבלי בתל אביב, את פניהם מקבל קוקטייל קבלת פנים ומשעשע חיך: נאצ'וס עם מטבל עגבניות ופלפלים ומבחר קרוסטיני שונים, כמובן בהתאם לתפריט שנקבע עבורם (בכתבה יתואר תפריט לדוגמא בלבד). דירתו של ארז משלבת אלמנטים של קלאסיות ומודרניות, שידות עץ משנות ה-50 לצד מטבח מודרני משנות האלפיים. בעוד האורחים מסבים סביב שולחן גדול אפור, תופס ארז את עמדתו במטבח הפתוח הכולל גם אי, כך שבמהלך הארוחה הסועדים יכולים לצפות בעבודתו.

שטרן ממלא למופת את תפקיד המארח: מכין, מגיש ודואג לאווירה נכונה. לאורחים יוגשו שעשועי חברה למינהם, משחקים, חידונים וכדומה. הוא קשוב לרוח השיחה ומתבל לא רק את מטעמי הארוחה, הכל במידה ובהתאם לרצון הקבוצה. על הקיר תמונתו של הקרדינל רשלייה מתקופת לואי ה-XIII, ולא בכדי, כפי ששטרן מסביר "בעוד הקרדינל היה בזמנו - מניפולטור פוליטי, אני  -מניפולטור גסטרונומי. האוכל הינו אמצעי להעברת תחושות הנאות החיים. בעזרת הסביבה והמעדנים אני מעביר מסר שהחיים הטובים חשובים לכולנו, הם הכוח והמרץ  להמשיך בחיי היום יום על טרדותיהם וקשייהם".

לאורחים מוגשת ארוחה עם תפריט טעימות שנפתח לנו עם מרק קרם חומוס, עם חומוסים גרוסים גס, זילוף אריסה פיקנטית  מוסיף תיבול מעניין וכך נוצר טעם רך ומלטף עם נגיעות של חריפות מנוגדת. לצד המרק מוגשים מבחר לחמים כפריים בליווי טפאנד זיתים, עגבניות מיובשות, איולי זעפרן וחמאה הולנדית. בהמשך מוגשת עוגת אלף הדפים של ריבת בצל ופרוסות עגבניה, מלח ים אטלנטי, שמן זית וטימין על מצע של רוטב סלק עדין וממעל סלט עלי בייבי, מאוד טעים. כל מנה מוגשת על צלחת אישית, ההגשה אסתטית ודקורטיבית. את שלב המנות הראשונות מסיימת מנת ריזוטו זעפרן, פירות ים , פרמז'ן ושמן פטרוזיליה מעולה.

חגיגת המנות הבאות נפתחת במניפת כבדי עוף חם ופאטה כבדים על מצע תבשיל ומרק עדשים, פרוסות לימון קונפי רוטב טחינה מסומסמת ופורטו מצומצם. במנה זו משחק צבעים בין חום וצהוב וניגודי טעמים בין חמצמצות הלימון ומתקתקות הפורט. בהמשך מתענגים על דג אנטיאס בכיסוי קראנצ'י של קרוטוני לחם לבן אפוי בתנור ומוגש על בסיס עלי מנגולד בליווי רוטב ויניגרט חמצמץ , צלפים וקורנישון. לסיום המנות העיקריות מוגש חזה מולארד צלוי ולצידו מחית תפוחי אדמה ברוטב ציר אווזים.

הקינוחים הם סיום מפואר למשתה התענוגות, בעוד שעד כה חיפש שטרן משחקי הרמוניה והתאמות בין המנות, הקפיד לא לחזור על מרכיבים, ולהתפתח בארוחה משלבי הקל לכבד, בקינוחים הוא משחק עם ניגודים: חם וקר, מתוק-מר-חמוץ, קראנצ'י ונימוח, קשה ורך ומשלב אלמנטים של כבדות עם קלילות ורעננות. המבחר מרשים והמגוון וכולל עוגת גבינה שוקו-קפה, גנאש שוקולד חלב לצד עוגת פאדג' שוקולד, יוגורט אוכמניות, קרם ברולה לבנדר, טוויל קינמון, סנדביץ' קרמבו לימון וטארט קראמבל תפוחים. את הארוחה מלווים יינות יקב זמורה, שתייה קלה וחמה.

∗∗

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.