Pin It

בין אם יש לכם דעה מגובשת על יין מסויים שאתם אוהבים ובין אם קניתם בקבוק יין מחנות היין המקומית בסביבת מגוריכם, אתם בטוח מודעים לחשיבות הגשת היין בטמפרטורת הנכונה ועד כמה היא יכולה לשפר את חווית השתייה, לתרום לטעמי האוכל המושלם שבישלתם ואולי אפילו להרים את האווירה בזמן הסעודה.

למי לא יצא לחוות טעם של קפה, בירה, קולה או לימונדה בטמפרטורות שונות ולא ראויות? אז אותו הכלל נכון גם לגבי יין – הגשתו בטמפרטורה הנכונה קריטית להנאה שלנו ממנו. רק כך ניתן למקסם את פוטנציאל הארומות והטעמים שקיימים בו.

כאן תמצאו ארבע עצות להגשת יין שלכם:

יינות מבעבעים: "אנחנו עוד לא אכלנו שום דבר, ושם דבר עוד לא שתינו! אם אין לנו שאמפיין ואין קאוויר: תנו לנו לחם וזיתים" כמאמר שירה של נעמי שמר ללהקת הנח"ל. אך הגשתם של יינות מבעבעים כדוגמאת שמפניה מומלצת בטמפרטורה שבין 5 עד 10 מעלות צלזיוס, או מה שנקרא: היישר מן הפריזר. בין אם זו שמפנייה צרפתית (הנחשבת לעילית שביינות המבעבעים), פרוסקו (איטלקית), קווה (ספרדית) או קראמו (cremant) צרפתית שאינה מאיזור שאמפיין – אותם כדאי להגיש בטמפרטורה קרה כקרח. הכניסו את בקבוק המבעבע לפריזר כשעה לפני ההגשה, רק זהירות שלא לשכוח אותו שם (שימו לעצמכם שעון מעורר או תזכורת מצלצלת בסלולרי וכך תמנעו מעוגמת נפש). זיכרו! ככל שהמבעבע שלכם מורכב יותר בטעמיו טמפרטורת ההגשה שלו צריכה להיות חמה יותר. שמפניות באיכות גבוהה מאוד מומלץ להגיש בטמפרטורה של יין לבן. עם מה ללוות את היינות המבעבעים? בסטודיו שף - ארז שטרן, אנחנו ממליצים כליווי לתפריט קוקטייל או תפריט קבלת פנים, גם מוסיקת בוסה נובה שקטה ונעימה כמו הבחורה מאיפנימה של סטאן גץ ואסטרוד ג'ילברטו.

 

יינות לבנים ויינות רוזה: הגשה ממולצת בין 7-14 מעלות, הישר מן המקרר. יינות שרדונה, סוביניון בלאן, ויונייה, גרונר ולטלינר וכו׳ כדאי להגיש בטמפרטורה של מקרר ביתי. זיכרו! ככל שהיין קל יותר ובעל חומציות גבוהה יותר – טמפרטורת ההגשה תרד. יינות לבנים שהתיישנו בחביות עץ מומלץ להגיש בטמפרטורה גבוהה יותר.

מה הולך עם יינות לבנים? ההמלצה השיגרתית היא ללוות דגים וגבינות אבל אנחנו אוהבים להמליץ גם על ערכות דליקטסן עם ערכה לפיקניק וכזו לארוחת בראנץ'.

יינות אדומים קלילים: הגשה מומלצת בין 12-17 מעלות. יינות גרנאש, פינו-נואר, טמפרניו וכו׳ מומלץ להגיש קרירים. זיכרו! ככל שהיין שלנו פירותי כך טמפרטורת ההגשה שלו תעלה בתוך הטווח שציינו. אפשר אפילו להכניס את הבקבוק כחצי שעה למקרר הביתי לפני פתיחתו.

עם מה להגיש? עם פסטות מכל הסוגים שהולכים עם מירב הרטבים, פיצה איכותית שיצאה מטאבון או ארוחת ליל השבת.

יינות אדומים עשירים: הגשה מומלצת בין 17 עד 21 מעלות. כאן תמצאו את יינות מאיזורי גידול של ריוחה (ספרד) , בורדו (צרפתי) שיראז (אוסטרלי) ודומים להם שמומלץ להגישם קצת מתחת לטמפרטורת החדר. זיכרו! יינות בעלי טאנינים בולטים עלולים להפוך לשטוחים בטמפרטורה גבוהה מזו שבמקרר היין ממנו הוצאתם אותו. במיוחד במזג האויר הישראלי (ובמיוחד בתקופת הקיץ) בה טמפרטורת החדר יכולה להגיע לכדי פי שתיים מזו שבצרפת - ממנה לקחנו/קיבלנו את המושג של "טמפרטורת החדר".

אז איזה חומרי גלם משתדכים טוב עם יינות אדומים עשירים וכבדים? זה יכול לנוע מארוחת טעימות בסגנון צרפתי (comme il faut) או כל מה שקשור בעולם הבשר.

ועוד כמה עצות לגבי יין

• רוצים להכיר את כל החוקים להבאת יינות למסעדה? קראו את הכתבה - והחכימו.

• אם תחשבו על זה, הרבה יותר קשה לקרר את כוס היין לעומת לחמם אותה. אז אם היין שלכם מרגיש חם מדיי או יותר מדיי אלכוהולי, נסו לקרר את הבקבוק!

• אם אין ליין שלכם שום טעם? נסו לחמם אותו עם כפות הידיים שלכם!

• רוצים לדעת איך להתאים את בקבוק היין שלכם לתפריט ארוחה שאתם מתכננים?

• אנשי יין לא אוהבים שיינות לבנים מוגשים בטמפרטורה קרה מדיי או שיינות אדומים מוגשים בטמפרטורה חמה מדיי.

• זכרו, יינות באיכות נמוכה עדיף לשתות בטמפרטורה קרירה יותר. את הפגמים בטעם ואת הארומות שאינן רצויות תהפכו למוצנעות יותר עד להעלמתן כמעט לחלוטין.

• יינות שמוגשים בטמפרטורה שמעל 20 מעלות מתחילים להרגיש מאוד אלכוהוליים בשל איבוד מוגבר של אתנול שמתרחש כשהטמפרטורה עולה.

• רוצים לדעת איך להבדיל בין בקבוקי יין?

בשונה משירו של ג'ו עמאר בשיר השיכור, אנחנו בסטודיו שף - ארז שטרן ממליצים וקוראים לכם לשתות אלכוהול כמו גם להנות מיין - אך תמי במתינות. כמובן שאנו מזמינים אתכם להנות משירם של לי הייזלווד וננסי סינטרה על יין הקיץ. ואל תשכחו שבין שאר המוצרים שאנו יודעים להציע מלבד ארוחות ומגשי אירוח תמצאו את סדנאת היין והאלכוהול. התקשרו ישר לסלולרי שמספרו 050-5852785 ושריינו לעצמכם מקום.

ציון 0 מתוך 5 - הצביעו 0
Thank you for rating this article.